Airsal 72 NT gegevens & Revisie
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
heb weinig mensen gesproken met die kennis haha
anyways, zal een scr corse chrome 50-70 ook al beter zn werk doen dan een conti? kan deze voor en paar knaken op marktplaats krijgen. Heb persoonlijk ook liever een bovenlangse uitlaat dan onderlangs.
komende dagen zal ik mn cilinder en carters gaan bewerken, en mijn bak in elkaar zetten (mijn nieuwe krukas is net binnen)
anyways, zal een scr corse chrome 50-70 ook al beter zn werk doen dan een conti? kan deze voor en paar knaken op marktplaats krijgen. Heb persoonlijk ook liever een bovenlangse uitlaat dan onderlangs.
komende dagen zal ik mn cilinder en carters gaan bewerken, en mijn bak in elkaar zetten (mijn nieuwe krukas is net binnen)
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens
Die zal t iets beter doen misschien maar erg logisch vind ik het niet.
Je doet een hoop moeite om je poorten optimaal te krijgen, het maximale uit de cilinder te halen en knijpt dan vervolgens met de uitlaat.
Een echte 70-80 pijp haalt wel de max er uit.
Bovenlangs is ook altijd iets trager dan onderlangs trouwens..maar ik vind t zelf ook niet echt mooi op een cross model.
Je doet een hoop moeite om je poorten optimaal te krijgen, het maximale uit de cilinder te halen en knijpt dan vervolgens met de uitlaat.
Een echte 70-80 pijp haalt wel de max er uit.
Bovenlangs is ook altijd iets trager dan onderlangs trouwens..maar ik vind t zelf ook niet echt mooi op een cross model.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
ik wil dat mn brommer niet teveel opvalt bij de wouten nameijk, daarom liever bovenlangs. dan trek ik iets minder aandacht
ik zat te kijken op MP voor leuke 70-80jes maar kan niet heel veel vinden namelijk
ik denk dat ik mijn gianelli verkoop, en van dat geld + wat bijleggen een platek 70-80 bovenlangs ga halen. goede keuze?
anders ondertussen toch even kijken voor een hm50/70 oid zoals is gezegd
ik zat te kijken op MP voor leuke 70-80jes maar kan niet heel veel vinden namelijk
ik denk dat ik mijn gianelli verkoop, en van dat geld + wat bijleggen een platek 70-80 bovenlangs ga halen. goede keuze?
anders ondertussen toch even kijken voor een hm50/70 oid zoals is gezegd
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens
Ik ken em niet maar ziet er iig fraai uit :p
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Tja, maar volgens mij ben jij toch echt de Pro tuner van ons 2
Nee jokes aside, ik heb gewoon het voordeel dat de schakelcommunity in mijn omgeving nog best levendig is, als je veel mensen in je omgeving hebt die allemaal verschillende setups hebben, kom je al vrij rap te weten wat wel en wat niet werkt. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om me er een beetje in te verdiepen, en het herbouwen van brommers helpt trouwens ook
Wat 42 zegt klopt wel, wil je echt absoluut eruit halen wat erin zit dan kun je beter een 70/80 dan een 50/70 uitlaat halen. Maargoed, zoals ik al zei vinden veel mensen dat de SCR 50/70 HM beter aansluit op de 70 dan de 50cc. De chrome versie is iets minder op een 70cc+ dus de HM heeft hierin wel de voorkeur.
Platek 70/80 heb ik helaas nog geen ervaringen van meegekregen, maar zou misschien wel kunnen. Die keuze is dus aan jou.
Het kiezen van een bovenlangse SCR heeft weinig zin als je de wouten wilt vermijden, SCR en Voca staan bekend om hun harde geluid Iedere agent hoort direct dat het niet origineel is. Onderlangs is inderdaad vaak net een tandje sneller, maar dan heb je het wel over verschillen die met name op een testbank zichtbaar zijn... kies dus gewoon lekker wat je mooi vind, of waar je beter aan kan komen.
Wat is trouwens de rest van je setup?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens
Komt omdat ze t fout spellen, ze bedoelen eigenlijk pruts tuner
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Als jij al een pruts tuner bent, dan ben ik benieuwd wat voor titel sommige derbi beunhazen krijgen...
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
Pruts tuner is ook tuner
Naja hoop ook ooit de kennis zoals jullie te hebben, nog veel leren denk ik dan!
Ik net door iemand geboren gekregen dat ik de 70-90 stage6 kan ruilen tegen m’n conti, weet dat t niet t beste is maar is tenminste iets beter dan een conti, denk dat ik in de tussentijd ga door sparen voor een 70-80je
Even off-topic, maar is een metrakit prorace 3 70cc veel sneller dan een 72 Airsal?
Maatje van me heeft er 1 namelijk
Naja hoop ook ooit de kennis zoals jullie te hebben, nog veel leren denk ik dan!
Ik net door iemand geboren gekregen dat ik de 70-90 stage6 kan ruilen tegen m’n conti, weet dat t niet t beste is maar is tenminste iets beter dan een conti, denk dat ik in de tussentijd ga door sparen voor een 70-80je
Even off-topic, maar is een metrakit prorace 3 70cc veel sneller dan een 72 Airsal?
Maatje van me heeft er 1 namelijk
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Die is zeker sneller en niet zo'n beetje ook
De Pro Race 3 70 staat bekend als zo'n beetje de snelste 70cc die er is, een jongen die een paar jaar terug bij mij op school zat haalde 115+ met dat ding met iemand achterop
Dit is wel een echte high-end cilinder, dus om die tot zijn recht te laten komen moet heel je blok high-end worden.
Houd naast de totaalprijs van alle aanpassingen aan je blok ook rekening met de slijtage van deze cilinder. Veel fabrikanten weten dat Derbi's etc toch een bepaalde (jonge) doelgroep hebben die niet altijd evenveel geld hebben, en stellen hun cilinders daarom niet zo extreem af zodat ze toch enigzins betrouwbaar zijn, omdat anders niemand hun spullen koopt. Bij Metrakit hebben ze met de PR3 een beetje maling daaraan gehad, en gewoon een hele extreme cilinder gemaakt. Hierdoor zijn ze ontzettend snel, maar worden ze helaas ook nooit zo heel oud...
Die jongen bij mij op school was een halfjaartje het snelste van iedereen, totdat na 6000 km zijn zuigerveer besloot om verkering te krijgen met zijn uitlaatpoort
Kortom: leuk op een hobbybrommer, maar niet voor je daily. Dan zul je toch echt compromissen moeten gaan sluiten op het gebied van betrouwbaarheid en performance.
De Pro Race 3 70 staat bekend als zo'n beetje de snelste 70cc die er is, een jongen die een paar jaar terug bij mij op school zat haalde 115+ met dat ding met iemand achterop
Dit is wel een echte high-end cilinder, dus om die tot zijn recht te laten komen moet heel je blok high-end worden.
Houd naast de totaalprijs van alle aanpassingen aan je blok ook rekening met de slijtage van deze cilinder. Veel fabrikanten weten dat Derbi's etc toch een bepaalde (jonge) doelgroep hebben die niet altijd evenveel geld hebben, en stellen hun cilinders daarom niet zo extreem af zodat ze toch enigzins betrouwbaar zijn, omdat anders niemand hun spullen koopt. Bij Metrakit hebben ze met de PR3 een beetje maling daaraan gehad, en gewoon een hele extreme cilinder gemaakt. Hierdoor zijn ze ontzettend snel, maar worden ze helaas ook nooit zo heel oud...
Die jongen bij mij op school was een halfjaartje het snelste van iedereen, totdat na 6000 km zijn zuigerveer besloot om verkering te krijgen met zijn uitlaatpoort
Kortom: leuk op een hobbybrommer, maar niet voor je daily. Dan zul je toch echt compromissen moeten gaan sluiten op het gebied van betrouwbaarheid en performance.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
Okey dus eigenlijk is het een hele snelle weekend-cilinder die je niet wilt op je daily
Wat voor flens moet je kopen bij een s6 70-90? Bij de uitlaat zit geen flens
Wat voor flens moet je kopen bij een s6 70-90? Bij de uitlaat zit geen flens
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Hoezo niet? Houd die beste jongen hem zelf ofzo? Als je conti ook met veertjes vast zit, kun je gewoon de flens gebruiken die er nu op zit, maar waarom ruilen jullie niet gewoon je complete uitlaatsysteem dan?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens
Omdat de vijand dat verwacht..je moet altijd zorgen dat je niet voorspelbaar bent..
Oke, ik hou mn mond alweer
Oke, ik hou mn mond alweer
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Zat je om 12 uur al aan de borrel ofzo?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens
Combinatie van koorts en heel veel hoestdrank
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
Ahahha arme 42.. sterkte
Naja eindstand er zat wel een flens, veertjes en ophang bij en kreeg er ook nog wat cilinders bij
Ik heb m’n conti verkocht voor 80 en de s6 gekocht voor 100
Carters ondertussen ook mooi bewerkt
Er kon nog wat meer vlees af maar wil er niet teveel af halen, vind het dood eng
Naja eindstand er zat wel een flens, veertjes en ophang bij en kreeg er ook nog wat cilinders bij
Ik heb m’n conti verkocht voor 80 en de s6 gekocht voor 100
Carters ondertussen ook mooi bewerkt
Er kon nog wat meer vlees af maar wil er niet teveel af halen, vind het dood eng
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Gewoon zorgen dat alles mooi aansluit in je carter, en niet meer weghalen dan nodig. Daar verlies je alleen maar carterdruk op.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
Jaa ik heb juist iets te weinig weggehaald, kan wel ietsjes meer maar ben bang dat ik teveel weghaal
Vandaag eens even kijken naar m’n cilinder uitlaatpoort!
Heeft iemand van jullie nog baat bij een 50cc volgensmij Orginele nt cilinder met Pakkingset en/of spruitstuk + rubber?
Vandaag eens even kijken naar m’n cilinder uitlaatpoort!
Heeft iemand van jullie nog baat bij een 50cc volgensmij Orginele nt cilinder met Pakkingset en/of spruitstuk + rubber?
- HenkieHans
- Tuner
- Berichten: 303
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens
Als je het al zo doodeng vindt kun je maar beter gwn van je cilinder afblijven daar gaat een beetje teveel weghalen echt grote gevolgen hebben.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
Ik kijk wel uit & doe het met beleid, maar gewoon het feit dat het snel fout zal kunnen gaan
-
- Schakelrijder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens
henkiehans/42, even soort van offtopic;
ik heb hier een 6203Z baklager, maar aan welke kant moet hij, en moeten bijde kanten zijn afgedicht? of..
groetjess
ik heb hier een 6203Z baklager, maar aan welke kant moet hij, en moeten bijde kanten zijn afgedicht? of..
groetjess