Horror blok

Algemene vragen over Derbi.
JulianDRD
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2013

Horror blok

Ongelezen bericht door JulianDRD »

Bij mn Derbi (NT blok) ging mn koppeling kapot, toen heb ik nieuw koppelingshuis, drukplaat en 5 plaats Polini erop gezet. In het test rondje voor mn koppeling ging mn Derbi weer kapot (viel stil), alles opengehad om er vervolgens achter te komen dat mn vliegwiel erg krom was. Toen heb ik MVT binnenrotor gekocht en erop gezet, na wat moeite deed hij vonken. In het test rondje van mn ontsteking liep mn cilinder vast (Dit kwam niet omdat ik erg hard deed rijden of omdat ik te weinig olie had gemengd). Toen heb ik het een nieuwe krukas en cilinderkit aangeschaft en het hele blok gereviseerd maar het blok deed het nog steeds niet. Toen heb ik mijn blok ergens professioneel laten reviseren en nu heb ik mijn blok terug en nu doet hij het nog steeds niet. Ik ben al 1000 euro verder sinds de laatste keer dat mn brommer langer liep als een half uur en weet nu niet meer wat ik moet doen.

Iemand suggesties? Ik weet niet wat er mis mee is, maar het blok maakt een beetje een tikkend geluid als ik het voortandwiel draai en mn kickstart verdraaid soms en dan kan hij niet meer terug (tandwiel ervan komt dan niet los lijkt me).

Het gaat over:
Derbi Senda DRD Racing Edition 2013:
Cilinder -Malossi MHR Replica 80cc
Carburateur -Dellorto PHBG 21mm DS Racing Black Edition
Luchtfilter -Malossi powerfilter
Spruitstuk -Passend spruitstuk
Membraan -Vforce3 Top Performance
Uitlaat -Voca Rookie 50/70 onderlangs (Wil nieuwe)
Ontsteking -MVT DD
Tandwielverhouding -14-53
Koppelingsplaten -5 plaats Polini
Krukas -Voca-Racing
Getunede carters
pog
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Horror blok

Ongelezen bericht door pog »

plusje naar je doorzettingsvermogen. Ten eerste, nadat je een mvt onsteking installeert moet je minimaal 5 sproeier maten groter gaan volgens de handleiding. Heb je dit gedaan?

Het kan ook zijn dat je je ontsteking veelste vroeg hebt staan. maar daardoor krijg je eerder een gat in je zuiger dan een vastloper. ik zou sowieso aanraden om voor 10 euro even een temp meter uit china te bestellen. die zet ik altijd meteen op mn brommers. al helemaal wanneer opgevoerd.

op hvl mm staat je voorontsteking?

heb je nog vonk en kun je hem aanrennen?
JulianDRD
Beginnende Derbi fan

Ik ben niet 5 maten sproeier groter gegaan maar volgensmij is dit ook niet nodig.

De ontsteking staat goed afgesteld op 0.35mm voorontsteking en vonkt goed, temperatuur meter heb ik al.

Aanrennen start hij niet.
JulianDRD
Beginnende Derbi fan

UPDATE

Heb even alles bekeken en de persoon waar ik mijn blok heb laten reviseren heeft het niet goed inelkaar gezet. De ontsteking stond heel erg verkeerd afgesteld en de tapeinden zaten erg los. Ik heb dat opgelost en nu rijd mijn brommer goed. Alleen het kickstart probleem heb ik nog niet opgelost dus moet ik hem aanrennen. Ik open hier een nieuw topic voor.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS4

Ongelezen bericht door 42 »

Mooi, er is hoop :D
Lekkere prutser is dat dan :blink:
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Mooi, dat komt stilaan goed. Maar het gaat wel telkens in kleine stukjes vooruit.

Degene die het blok heeft "gemonteerd" was idd wel wat 42 er van denkt. :wall:
Plaats reactie