Motorproblemen

Algemene vragen over Derbi.
rune_truyman
Banden plakker
Vervoersmiddel: Yamaha dt50r

Motorproblemen

Ongelezen bericht door rune_truyman »

Beste,
Ik heb niet zo lang geleden een nieuwe koppakking gestoken en nu rijd mijn brommer zeer slecht. (am6 blok). Zeer trage gasreactie, bijna geen trekkracht en verbruikt veel meer benzine dan normaal. Soms wil hij mooi stationair draaien aan 1500 toeren en soms heeft hij last met zelf 1100 toeren aanhouden en valt ie gewoon uit. Ook wil hij niet boven de 6200 toeren ga bij vol gas en tijdens het rijden max. 5500 toeren, terwijl die onbegrensd is en normaal tot de 10000 toeren trekt. Wel melden dat er een begrensde uitlaat onder zit ondertussen maar met de onbegrensde uitlaat doet ie exact hetzelfde. Na lang rijden (1u ongeveer) ligt ook een kleine plas in de uitlaat maar het koelvloeistof niveau daalt niet. Heb al verschillende pakkingen geprobeerd en ook proberen de carberateur af te stellen. Ik dacht eerder aan een onstekingsprobleem maar zou niet weten welk deel er niet meewerkt?

Motorisch:
Polini 70cc
Dellorto 21mm carb
Polini bigvalve membraan
Stage 6 onderlangse uitlaat
Thibo
Banden plakker
Vervoersmiddel: Sherco sm rs 2021

Re: Motorproblemen

Ongelezen bericht door Thibo »

Als hij stationaar draait zou ik is rond de inlaat bij de carbu en rond de cilinder met remreiniger spuite als hij dan anders begint te lopen of klinke weet je dat hij daar valse lucht trekt en ander ook eens je squische meten of hoe je het ook schrijft de spatie tussen je cilinderkop en het bovenste dode punt van je zuiger als die te groot is kan dat ook de reden zijn dat hij slecht of traach loopt moet meerstal minder als 1 mm zijn maar dat moet je is opzoeken voor jouw cilinder.
Plaats reactie