waarom niet harder dan 65?
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
waarom niet harder dan 65?
hallo,
ik wilde mijn derbi iets harder laten lopen. nou had ik op gezocht dat je hem ongeveer tachtig kunt laten lopen als je de prop uit je uitlaat haalt, en je luchtflter tuitje eraf haalt en dat ijzertje met gaatjes erin bij je carburateur verwijdert.
dit heb ik dus gedaan alleen mijn derbi rijd niet harder als 68 kilimoter per uur. iemand enig idee hoe het kan?
gr ruben
ik wilde mijn derbi iets harder laten lopen. nou had ik op gezocht dat je hem ongeveer tachtig kunt laten lopen als je de prop uit je uitlaat haalt, en je luchtflter tuitje eraf haalt en dat ijzertje met gaatjes erin bij je carburateur verwijdert.
dit heb ik dus gedaan alleen mijn derbi rijd niet harder als 68 kilimoter per uur. iemand enig idee hoe het kan?
gr ruben
-
- Beheerder
- Berichten: 6910
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: waarom niet harder dan 65?
Heb je wel afgesteld?
Andere tandwielverhouding is ook noodzakelijk om de 80 te halen.
Andere tandwielverhouding is ook noodzakelijk om de 80 te halen.
Only god can judge me!!!
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
Re: waarom niet harder dan 65?
mijn tanwielen zijn 13-53 ik meen dat dit goed was maar ik heb hem niet afgesteld want hij liep eigenlijk best wel lekker
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: waarom niet harder dan 65?
Heb je de piemel ook van de uitlaat af?
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
Re: waarom niet harder dan 65?
dat weet ik niet precies eigenlijk waar zou die moeten zitten dan?
want degene van wie ik deze derbi kocht hij had de uitlaat prop er ook uitgehaald.
nou heb ik laatst de uitlaat er even afgehaald en nu zag ik dat hij die prop er wel uit heeft geslagen alleen hij heeft hem er wel in laten zitten. is dat erg?
want degene van wie ik deze derbi kocht hij had de uitlaat prop er ook uitgehaald.
nou heb ik laatst de uitlaat er even afgehaald en nu zag ik dat hij die prop er wel uit heeft geslagen alleen hij heeft hem er wel in laten zitten. is dat erg?
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: waarom niet harder dan 65?
Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
Re: waarom niet harder dan 65?
jaa? ooke maar ik lees hier op het forum dat de prop in de uitlaat alleen een ring is.Freek schreef:Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
alleen bij mij zit in de uitlaat echt een heel stuk zegmaar niet alleen een ring.
moet ik die er dan helemaal uit halen?
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: waarom niet harder dan 65?
Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
Laatst gewijzigd door Freek op ma 08 aug 2011, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: waarom niet harder dan 65?
zorg dat je een dremel te pakken krijgt en haal gewoon het hele zichtbare gat eruit en zorg dat je 1 groot gat overhoud.
als je klaar bent gewoon even polijsten en je uitlaat uitrammelen I.V.M metaal stukjes in je uitlaat.
als je klaar bent gewoon even polijsten en je uitlaat uitrammelen I.V.M metaal stukjes in je uitlaat.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
Re: waarom niet harder dan 65?
sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "het groene rondje" de foto wil ook niet openenFreek schreef:
Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: waarom niet harder dan 65?
gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: waarom niet harder dan 65?
Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: waarom niet harder dan 65?
Freek schreef:Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!
Ja klopt.
Helaas heb ik em niet meer :/ komt wel goed :p
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: waarom niet harder dan 65?
Gelukkig zijn er maar weinig agenten die er van weten maar toch om het zekere voor het onzekere te nemen.
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
- Locatie: Nes-Ameland
Re: waarom niet harder dan 65?
oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.
en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
-
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
- Locatie: Herkingen
Re: waarom niet harder dan 65?
Dat tuutje maakt totaal geen verschil qua prestaties. Het zorgt alleen voor een iets harder geluid.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: waarom niet harder dan 65?
je kan beter 3 á 4 cm over laten geeft meer ruimte om beter te lassen met 1cm over heb je weinig ruimte om goed en recht te lassenderbi-extreme schreef:oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.
Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.
dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.
Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.
en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: waarom niet harder dan 65?
Bij mij is dat met 1cm goed gelukt hoor
Dichtknijpen, paar puntjes erop gelast, en is luchtdicht
Dichtknijpen, paar puntjes erop gelast, en is luchtdicht
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: waarom niet harder dan 65?
ok, kan je beter lassen dan mij.
hoe hard ga jij dan op je teller
hoe hard ga jij dan op je teller
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.