waarom niet harder dan 65?

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

hallo,

ik wilde mijn derbi iets harder laten lopen. nou had ik op gezocht dat je hem ongeveer tachtig kunt laten lopen als je de prop uit je uitlaat haalt, en je luchtflter tuitje eraf haalt en dat ijzertje met gaatjes erin bij je carburateur verwijdert.

dit heb ik dus gedaan alleen mijn derbi rijd niet harder als 68 kilimoter per uur. iemand enig idee hoe het kan?
gr ruben
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Jasper »

Heb je wel afgesteld?
Andere tandwielverhouding is ook noodzakelijk om de 80 te halen.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

mijn tanwielen zijn 13-53 ik meen dat dit goed was maar ik heb hem niet afgesteld want hij liep eigenlijk best wel lekker
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Reinder »

Heb je de piemel ook van de uitlaat af?
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

dat weet ik niet precies eigenlijk waar zou die moeten zitten dan?
want degene van wie ik deze derbi kocht hij had de uitlaat prop er ook uitgehaald.

nou heb ik laatst de uitlaat er even afgehaald en nu zag ik dat hij die prop er wel uit heeft geslagen alleen hij heeft hem er wel in laten zitten. is dat erg?
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

Freek schreef:Ja want dan is de prop alleen los maar er nog niet uit. Dat betekent dus dat in feite de prop nog steeds werkt.
jaa? ooke maar ik lees hier op het forum dat de prop in de uitlaat alleen een ring is.
alleen bij mij zit in de uitlaat echt een heel stuk zegmaar niet alleen een ring.

moet ik die er dan helemaal uit halen?
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Afbeelding
Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
Laatst gewijzigd door Freek op ma 08 aug 2011, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

zorg dat je een dremel te pakken krijgt en haal gewoon het hele zichtbare gat eruit en zorg dat je 1 groot gat overhoud.
als je klaar bent gewoon even polijsten en je uitlaat uitrammelen I.V.M metaal stukjes in je uitlaat.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

Freek schreef:Afbeelding
Alles binnen het groene rondje is de prop, ik denk ook dat je die nog hebt zitten in jouw uitlaat
sorry ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "het groene rondje" de foto wil ook niet openen
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Rikkert »

gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.

Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.

dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.

Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Rikkert »

Freek schreef:Dat piemeltje zit ook op de Metrakit RK en je kunt hem vanwege politie beter laten zitten, maar wel dichtknijpen in de bankschroef!

Ja klopt.

Helaas heb ik em niet meer :/ komt wel goed :p
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Gelukkig zijn er maar weinig agenten die er van weten maar toch om het zekere voor het onzekere te nemen.
Gebruikersavatar
derbi-extreme
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 17 mar 2011, 17:51
Vervoersmiddel: DERBI SENDA
Locatie: Nes-Ameland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door derbi-extreme »

Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.

Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.

dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.

Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.

en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Freek »

Dat tuutje maakt totaal geen verschil qua prestaties. Het zorgt alleen voor een iets harder geluid.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

derbi-extreme schreef:
Rikkert schreef:gewoon de prop helemaal uit boren. inderdaad tot het groene cirkeltje op de foto die Freek boven mijn post heeft gepost.

Verder zit er nog een apendix aan het begon van de uitlaat. Dat is dus het piemeltje. Die is er alleen op de standaard uitlaat als ik me niet vergis. die moet je gewoon op 1 cm bij de bocht na afslijpen, dichtknijpen en dichtlassen.

dan het tuutje op het luchtfilterhuis eraf trekken. Let wel op dat hij veel meer lucht aanzuigt, waardoor een grotere sproeier nodig is. Voor volledig ontgrenst blok, kies sproeiers tussen de 84 en 90 dat zou wel kunnen ongeveer.

Alleen bij de 17,5 mm carburateur kan je het koperen plaatje met de gaatjes erin weghalen. Maar die carburateur zit op het nieuwe type blok. En zoals op jouw forum avatar te zien is, is dat jouw brommer? enja, dan heb je het oude type blok.
oowke thanks!! ik had al dat tuutje op het luchtfilterhuis eraf gehaald liep verders gewoon lekker ik had er toen geen andere sproeier in gedaan.
want hoe merk ik dan dat er een andere sproeier in moet? want hij loopt wel gewoon lekker.

en jaa dat is mijn derbi op die avatar. en bedankt wist niet dat dat alleen maar op het nieuwe blok zat.
je kan beter 3 á 4 cm over laten geeft meer ruimte om beter te lassen met 1cm over heb je weinig ruimte om goed en recht te lassen
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door Rikkert »

Bij mij is dat met 1cm goed gelukt hoor

Dichtknijpen, paar puntjes erop gelast, en is luchtdicht :)
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: waarom niet harder dan 65?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

ok, kan je beter lassen dan mij.
hoe hard ga jij dan op je teller
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Plaats reactie