raar geluid derbi Xtreme

Algemene vragen over Derbi.
laurens
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda

raar geluid derbi Xtreme

Ongelezen bericht door laurens »

Ik heb nu sinds een jaar een derbi X-treme van 2003 en nooit problemen mee gehad.
ongeveer 4 maand geleden heb ik een leovince V6 uitlaat gestoken en ook hiermee reed ie goed. Nu heb ik overlaatst mijn luchtfilter / carburator / uitlaat / olietankje / benzine tank er af gehaald om alles op te kuisen. Wegens tijdsgebrek heb ik geen tijd gehad om men carburator uit te kuisen Mijn luchtfilter is wel uit gekuisd net als men olie tankje. Sinds ik er alles weer heb op gemonteerd maakt ie een raar geluid. Hij rijd nog altijd even vlot en even snel maar wanneer ik op zen hoogste snelheid in hoogste versnelling de gas loslaat maakt hij een slepend lawaai. Het is niet constant maar gaat eerst snel sleep sleep sleep :D en dan trager en trager. Heb sinds kort ook een groter voor tandwiel gestoken van 11 naar 13. Terwijl het rijden maakt hij geen raar geluid en ook in stilstand draait ie mooi.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Bedankt
laurens
Banden plakker

Re: raar geluid derbi Xtreme

ff toevoegen hij heeft het in alle versnelling (getest op paddock stand) maar het hevigst in zen 6e en je voelt hem ook telkens schokken
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Ongelezen bericht door DaliasD »

achterbrug beschermrubber of kettingrol ver ingesleten ?

anders : blokbouten goed vast ? borgclips bij vtw ? ketting te strak ?
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

Denk eerder dat z`n ketting niet strak genoeg zit
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
laurens
Banden plakker

men ketting is aangespannen , nog steeds hetzelfde. Misschien men kleppen die vuil zitten? geluid komt duidelijk van men blokje. Moet ook meer gas geven bij het aanzetten en draait nogal zwakjes in neutraal, maar mss beeld ik me dat in :wall: vind et kut dat ik niet weet van waar het komt.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

Wat bedoel je met kleppen?
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
laurens
Banden plakker

heb het al gevonden :problem: toen ik men naar men vankantie werk moest had ik een groter tandwiel laten steken van men maat om rapper te rijden nu heb ik vandaag men oud tandwiel weer gestoken en wat bleek dat het tandwiel omgekeerd zat. maat heeft zich blijkbaar gemist. nja ben blij dat het zoiets dom was.
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Ongelezen bericht door DaliasD »

In ieder geval bedankt voor de terugmelding.
Van eigen en andermans fouten kunnen we allemaal nog iets leren.
Plaats reactie