odemgeezz schreef:Derbi95 schreef:Die knop doet niks, is een dop als je die eraf haalt kan je je oliepijl meten
En dat is indd wat ik zei, je uitlaat sluit niet goed aan op je flens of je flens is gewcheurd/draadeindes niet goed
Dus haal je uitlaat eraf en doe hem er degelijk op kijk wel goed voor scheurtje etc
Als die gescheurd is kan je je cilinder weggooien
Als mijn uitlaat gescheurd is kan ik m'n cilinder weggooien? Vanwaar dat dan? Ik merk al dat ik een super brommer heb gekocht ben gewoon keihard genaaid.
Ik zou hem er trouwen wel degenlijk op willen zetten maar betwijfel of ik hem er beter op krijg, of hoe ik dit uberhaubt doe...
Dus uitlaat eraf halen, kijken voor scheurtjes er terug op? en als hij gescheurd is een nieuwe cilinder + uitlaat? dit zal wel weer een duur grapje worden

maar wat veroorzaakt dan dat lekken bij het aansluit punt van de demper dat hij er gewoon niet strak genoeg op zit?

sorry als ik niet duidelijk genoeg was, maar als er een scheur zit in de cilinder dan kan je hem weggooien
je uitlaat kan heus wel gelast worden als die gescheurd is en dan goed slijpe met slijptol zodat ie mooi weer rond is
uitlaat eraf en erop: 2 boutjes losmaken bij de cilinder, de grote bout losmaken bij de bocht waar dei aan het frame zit en de 3 boutjes losmaken bij de demper, vervolgens zelf er weer goed opzetten
gewoon goed kijken, iedereen snapt dit wel
nieuwe cilinder, tja je kan ook voor 2ehands gaan maar dat is de keuze aan jezelf
en dat het gaat lekken bij je demper: als je je uitlaat tog losmaakt kan je gelijk checken bij de demper pakking (zit tussen je tailpijp en demper in) of die gescheurd is o.i.d. en dan vernieuwen
dat het hier gaat lekken kan komen doordat de vloeistof zich ophoopt in je demper, en als die uitstaat het zakt omdat er geen uitlaatgassen meer langsgaan die de vloeistof eruit willen duwen en dan gaat het lekken bij de naad tussen je demper en tailpijp
ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk voor je ben