Hallo Derbi-rijders,
Ik heb nu een tijd een Derbi Senda R en ik ben er laatst mee naar de garage geweest voor een beurt.
Sinds 'ie daar is geweest rookt 'ie als een gek en komt er allemaal olie uit m'n V6. Dat was al zo overigens maar niet zo erg.
Weet iemand wat het kan zijn? De dealer had het over een lekke oliekeerring. Weten jullie hoe je kunt kijken of er nog voldoende blokolie in het blok zit?
Bedankt.
Olielek
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2006
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
Re: Olielek
aan de rechterkant op het koppelingsdeksel staat minimum oil met een inbus boutje ernaast, als je brommer rechtop staat moet daar net olie uitkomen, dan zit er genoeg in.
het zou evt. wel kunnen dat je krukas keering lek is aan je koppelings kant maar dan moet hij ook slechter gaan lopen ik weet niet of hij dat ook doet.?
Het kan ook zijn dat er wat olie in de benzine is gegooit en dat hij daardoor extra rookt, rij je nog met oliepomp of niet.?
de dealer kan dan ook je oliepomp wat rijker gezet hebben..
het zou evt. wel kunnen dat je krukas keering lek is aan je koppelings kant maar dan moet hij ook slechter gaan lopen ik weet niet of hij dat ook doet.?
Het kan ook zijn dat er wat olie in de benzine is gegooit en dat hij daardoor extra rookt, rij je nog met oliepomp of niet.?
de dealer kan dan ook je oliepomp wat rijker gezet hebben..
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2006
Ik rij mengsmering van de pomp gewoon dus dat zou het niet zijn.
De brommer loopt gewoon zoals eerst, maar loopt minder stationair (schroef helemaal in
)
Dat heeft de dealer gedaan...
De brommer loopt gewoon zoals eerst, maar loopt minder stationair (schroef helemaal in

Dat heeft de dealer gedaan...
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
de dealer heeft dus aan jou afstelling lopen kloten terwijl hij gewoon goed liep eerst, dat zegt natuurlijk al iets over je dealer.
hij naait je blijkbaar gewoon, ik zou eens proberen nieuwe benzine erin te gooien met de mengsmering die je zelf altijd gebruikt en kijken wat hij dan doet,
hij kan makkelijk scheut olie erbij gegooit hebben en daarna zeggen dat t je keering is zodat hij nog meer geld op je kan verdienen..
dat is misschien wat te ver gezocht maar ik vertrouw die lui nooit.
hij naait je blijkbaar gewoon, ik zou eens proberen nieuwe benzine erin te gooien met de mengsmering die je zelf altijd gebruikt en kijken wat hij dan doet,
hij kan makkelijk scheut olie erbij gegooit hebben en daarna zeggen dat t je keering is zodat hij nog meer geld op je kan verdienen..
dat is misschien wat te ver gezocht maar ik vertrouw die lui nooit.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
vergeet trouwens niet dat de olie nog in de demper zit,
ik heb een metrakit Thrower, en die lekte ook eerst olie uit de uitlaat, rijd met de oliepomp, niet op mengsmering dus.
maar wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken is dat de olie misschien nog in je demper zit en die er nog uit moet condenseren, of hoe je het wilt noemen, in ieder geval dat het er nog uit moet!
ik heb een metrakit Thrower, en die lekte ook eerst olie uit de uitlaat, rijd met de oliepomp, niet op mengsmering dus.
maar wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken is dat de olie misschien nog in je demper zit en die er nog uit moet condenseren, of hoe je het wilt noemen, in ieder geval dat het er nog uit moet!
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!