Pagina 1 van 1
MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: vr 14 jan 2011, 17:56
door tomboy
hallo,
nu laat ik mijn blok reviceren gaat er op:
MHR 80 Team
Bidalot r2
Pro race as
C4 lagers
21mm Dell'Orto black edition (zit er al op)
standaard ontsteking
16-52 twv
hoe snel zal dit lopen?
Mvg, Tom
Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: vr 14 jan 2011, 18:29
door Jasper
tomboy schreef:hallo,
nu laat ik mijn blok reviceren gaat er op:
MHR 80 Team
Bidalot r2
Pro race as
C4 lagers
21mm Dell'Orto black edition (zit er al op)
standaard ontsteking
16-52 twv
hoe snel zal dit lopen?
Mvg, Tom
Beter C3 lagers. c4 krijg je niet zomaar warm gereden en al helemaal niet met een r2. Die lagers zijn meer voor de hele hoge toeren gebieden. Denk aan 12000 toeren+.
Tevens gaat die r2 je cilinder afknijpen. Een r3 zou het beter doen. En van die 21mm zou je beter een 24mm kunnen maken.
met die tandwiel verhouding zou je denk ik wel de 130 kunnen halen. Maar is wel aan de zware kant vertand. Denk dat 14/15 leuker zal rijden. Helemaal met die r2.
Ik weet niet wat je redenen zijn om die r2 erop te doen? Misschien omdat je bang bent dat je te hard gaat anders? Als dat zo is beter een mhr80 kopen.
Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: za 15 jan 2011, 13:25
door KREGO
ik zou zelf ook voor een leuke ontsteking gaan kijken...
voor 200euro heb je al een hpi en als je goed zoekt heb je al een polini voor 310€ nieuw
ga ook voor een leuk membraampje en spruitstuk
ook zou ik inderdaad een 24mm carbu zetten.
en waarom zet je er geen malossi uitlaat op?
en c3 en c4 is toch gewoon hoeveel speling de lagers hebben (heb het toch zo een gelezen)
maar ik kan wel fout zitten..
Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: za 15 jan 2011, 17:22
door derbiracing
die r2 zal idd je cilinder gaan begrenzen, is wel sonde als je een 80 team wilt rijden
carb wat groter en ander spruitstuk en membraam er in.
ontsteking kan je wel veranderen maar dat zou ik alleen doen als het voor race gebruik is
met r2 zou ik 15-52 rijden en met een mhr supermoto of andere 70/80cc pijp zou ik voor 16:53 gaan

Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 20:03
door tomboy
bedankt voor de reacties!
nu hoorde ik vandaag dat het geen team was die ze hadden, maar een ''normale'' MHR 80
heb nog tandwiel 15 liggen, dus dat komt wel goed.
hetgeen waarom de uitlaat, carb, ontsteking e.d. zo blijft
omdat dat allemaal zo was

en heb niet meer geld om er echt een snel ding van te maken
dus het wordt als volgt:
MHR 80 JS-tuned
Pro Race as
C3 lagers dan (a')
Carters JS-tuned
21mm Dell'Orto black edition gepolijst
standaard ontsteking vervroegd
Bidalot R2
15-52 twv
Dit moet toch wel een leuke straapsetup wezen?
en pk of 15 moet toch kunnen?
een wheelie koning wordt het zeker dat wel
*hopend op nog meer reacties/suggesties*

Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 21:09
door derbiracing
ik kom met 12pk niet omhoog hoor of die ik iets fout?
Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 23:04
door Huug
derbiracing schreef:ik kom met 12pk niet omhoog hoor of die ik iets fout?
met leovince en halve prop krijg ik hem zelfs de lucht aardig in en daarna ontbreekt het me aan ervaring (bang om op me plaat te gaan). Met 12pk en niet omhoog komen doe je toch wat fout

.
gewoon gassen en koppeling snel laten opkomen en natuurlijk dan vol gas bij geven
maar weer terug on-topic

Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: di 18 jan 2011, 07:14
door derbiracing
ik bedoel auto wheelie he

Re: MHR 80 team, e.d. hoe hard?
Geplaatst: di 18 jan 2011, 07:37
door Jasper
derbiracing schreef:ik bedoel auto wheelie he

Dat heb je wel met mhr 80 ( tenminste ikke)
Maar met tandwiel 15/16 word dat wel wat lastiger.
Met 14-53 rij ik en naar mijn mening ideaal vertand.
En krego met die speling heb je gelijk c4 lagers hebben meer speling. Die gaat pas weg als die warm is want zet uit. Maar doordat die afstand groter is als bin c3 houd dat in dat ze moeilijker warm te rijden zijn. En als je dat fatsoenlijk wilt lukken dat je behoorlijk wat toeren moet draaien. En die toeren haal je bijna niet met mhr80 laat staan dat je dat continue draait
Zolang je brommer voor straatgebruik is raad ik c3 lagers aan.