Derbi Senda R probleem

Algemene vragen over Derbi.
djskater
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda R

Derbi Senda R probleem

Ongelezen bericht door djskater »

hellow hellow :wave:

ik heb namelijk een Derbi Senda R van 2000 met 50cc cillinder gekocht wanneer ik 16 ik ben nu bijna 20 en zou graag deze renoveren. Probleem is namelijk, wanneer ik er nog mee reed ben ik uiteindelijk in de gracht gevallen wegens een defect voorrem, dit is nu al hersteld. Ik had er een schouder van over die uit de kom is geslagen. Na mijn revalidatie besloot ik terug met mijn derbi te rijden. En dat deed ik ook, ik had hem gestart en was meteen weg. Maar eenmaal ik aan het rijden was viel hij ineens stil. dus heb ik hem maar in mijn garage gestockeerd. Paar jaar later (nu dus) heb ik besloten om hem weer rijdende te maken. Ik ben er nu al 5 dage aan bezig en heb hem nog niet gestart gekregen. Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan; nieuwe cillinder+piston, carburateur uitgekuist, carburateur afstellen, cillinder dan toch maar eens proberen kuisen, onsteking gecheckt, compressie gecheckt, Oliepomp afgesteld.
hoewel mijn bougie nat word heb ik het vermoeden dat het niet nat word van benzine maar vooral aan olie. Kan dit? Want heb er al eens staan ruiken en deze rook echt vreselijk en kwam niet eens in de buurt van benzine. Wat kan ik er nog aan doen?

Alvast bedankt om je tijd te pakken om dit te lezen :D
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Derbi Senda R probleem

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heeft de brommer 4 jaar lang stil gestaan? als dat het probleem is zou ik eerst de benzine tank schoonmaken en verse benzine erin doen.

Probeer eerst eens een nieuwe bougie (NGK br8es), wat voor Derbi Senda R heb je eigenlijk? bouwjaar?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
djskater
Banden plakker

het bouwjaar is van 2000 en heb er al nieuwe benzine ingestoken hoewel ik de benzinetank nog niet heb schoongemaakt dus ga ik dit alvast proberen.
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Heb je de ontsteking al gecontroleerd?

bougie tegen het frame houden en dan kicken, als die een mooie blauwe vonk heeft is het goed.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
djskater
Banden plakker

onsteking is geen probleem, hij geeft mooie vonken. soms durf ik wel eens de bougie in benzine te doppen dan terug op zette en kicke waardoor ik soms een ontploffing krijg. maar start niet dus ik vermoed dat er niet of te weinig benzine doorkomt.
djskater
Banden plakker

wat ik ook wel graag wil zegge is dat voordat hij stilviel er immens veel rook uitkwam waardoor ik vermoed dat er teveel olie gemengd word.
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

ja dat is vrij duidelijk: lekke koppaking. (=witte rook)

Kan het niet zijn dat de bougie nat word, door de kvs?

Wat is je set-up trouwens?
djskater
Banden plakker

een "opgevoerde" derbi met standaard stukken (op cillinder na maar is nog steeds een 49.9cc cillinder met nieuwe piston bijgekrege) deze derbi heeft tot 80km/u gereden. en het is een immens blauwe rook die eruit komt niet wit ;P
Laatst gewijzigd door djskater op ma 01 jul 2013, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
hondafreak1
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door hondafreak1 »

tank schoon maken, je benzine is in die 4 jaar verdampt, en de olie drap zit nog onderin bij je filter en dat is waaschijnlijk een grote smurrie die bij je filter zit, dus je tank er even afhalen, kraantje eruit, schoonmaken, en er weer in
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

djskater schreef:een "opgevoerde" derbi met standaard stukken (op cillinder na maar is nog steeds een 49.9cc cillinder met nieuwe piston bijgekrege) deze derbi heeft tot 80km/u gereden.
SNap je nie helemaal, wat voor uitlaat? wat voor cilinder? wat voor carburateur heb je?
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

hondafreak1 schreef:tank schoon maken, je benzine is in die 4 jaar verdampt, en de olie drap zit nog onderin bij je filter en dat is waaschijnlijk een grote smurrie die bij je filter zit, dus je tank er even afhalen, kraantje eruit, schoonmaken, en er weer in
Je hoeft dingen niet te herhalen wat ik ook al heb gezegd, tevens: hij gebruikt de oliepomp, dus er komt geen eens olie in zijn benzine tank :palm:
djskater
Banden plakker

Afbeelding
Dit is de derbi
Afbeelding
Dit is de nieuwe carenzi cillinder met nieuwe piston maar oude cillinderkop
Afbeelding
dit is men uitlaat die er vrij standaard uitziet met valse bocht.
Over de carburateur kan ik je niet veel zeggen aangezien ik het zelf nog aan bestuderen ben :P
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

miss kun je je bougie eruit draaien paar x kickstarter naar beneden trappen en een beeje benzine in je bougiegat gooie, als hij dan even loopt weet je dat het ergens bij je inlaat ligt
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie