ik heb namelijk een Derbi Senda R van 2000 met 50cc cillinder gekocht wanneer ik 16 ik ben nu bijna 20 en zou graag deze renoveren. Probleem is namelijk, wanneer ik er nog mee reed ben ik uiteindelijk in de gracht gevallen wegens een defect voorrem, dit is nu al hersteld. Ik had er een schouder van over die uit de kom is geslagen. Na mijn revalidatie besloot ik terug met mijn derbi te rijden. En dat deed ik ook, ik had hem gestart en was meteen weg. Maar eenmaal ik aan het rijden was viel hij ineens stil. dus heb ik hem maar in mijn garage gestockeerd. Paar jaar later (nu dus) heb ik besloten om hem weer rijdende te maken. Ik ben er nu al 5 dage aan bezig en heb hem nog niet gestart gekregen. Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan; nieuwe cillinder+piston, carburateur uitgekuist, carburateur afstellen, cillinder dan toch maar eens proberen kuisen, onsteking gecheckt, compressie gecheckt, Oliepomp afgesteld.
hoewel mijn bougie nat word heb ik het vermoeden dat het niet nat word van benzine maar vooral aan olie. Kan dit? Want heb er al eens staan ruiken en deze rook echt vreselijk en kwam niet eens in de buurt van benzine. Wat kan ik er nog aan doen?
Alvast bedankt om je tijd te pakken om dit te lezen