Opgevoerd en verzekering?

Algemene vragen over Derbi.
Mikertje1
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 17:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing Anniversary 2010
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Mikertje1 »

Hee,

Ik heb een senda die 90-95 loopt maar stel ik rijd iemand aan ben ik dan de lul ookal rijd ik niet te hard?
hebben jullie ervaring met aanrijdingen op een opgevoerde brommer?

Ik hoor het graag :D
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Lex »

Je bent dan de lul ja. Als ze er achter komen.
Als de schuld bij jou ligt:
Het 'slachtoffer', weet niet hoe ik het beter kan verwoorden, krijg gewoon geld van de verzekering. Jij krijgt dus niets. MAAR jouw verzekeringsmaatschappij gaat de kosten verhalen op jou.
Als de schuld bij de andere ligt:
Jij krijgt geen geld. Weet niet of hij zelf geld krijgt, omdat hij eigenlijk fout was.
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door efdeve »

is een beetje lastig soms
vriend van me heeft een man aangereden en zijn rs moest toen op de roller liep 100+ verzekering betaalde gewoon alles aleen hij moest zijn brommer afvoeren

en toen ik een ongeluk had hebben ze niet eens gekeken hoe hard hij ging ze hebben hem wel mee genomen naar bureau maar verder niks mee gedaan

maar wat alexsenda zegt dat klopt wel indd normaal kijken ze hoe hard hij gaat gaat hij te hard ben jij niet verzekerd en zal je het zelf moeten betalen
Gebruikersavatar
supertukker13
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 19:00
Vervoersmiddel: derbi drd evo 2010
Locatie: Utrecht; Zeist

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door supertukker13 »

ik ben tijdje geleden aangereden door een scooter (zat zelf op de fiets), maar de politie voeg alleen naar hoe hard hij ging en ze gingen hem testen op alcohol. verder lieten ze alles aan de verzekering over. de politie deed dus eigenlijk bijna niks.

Hij ging gewoon weg met zijn kapotte brommer en ze hebben dus niet gekeken hoe hard hij kon. of iets. tegenwoordig laten ze gewoon alles aan de verzekeraar over.
derbi drd evo 2010
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Freek »

Opgevoerd = onverzekerd.
Vaak komen ze er niet achter omdat de brommer kapot is en dan kunnen ze dus niet kijken hoe snel dat hij ging ;)
Maar als het een ernstig ongeluk is kunnen ze een technisch onderzoek starten en dan zouden ze aan je remsporen bijvoorbeeld kunnen zien hoe hard jij ongeveer ree.
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door efdeve »

Freek schreef:Opgevoerd = onverzekerd.
Vaak komen ze er niet achter omdat de brommer kapot is en dan kunnen ze dus niet kijken hoe snel dat hij ging ;)
Maar als het een ernstig ongeluk is kunnen ze een technisch onderzoek starten en dan zouden ze aan je remsporen bijvoorbeeld kunnen zien hoe hard jij ongeveer ree.

die van mij hebben ze meegenomen die scooter deed het toen nog gewoon maar ze hebben niks getest alleen gevraagd hoe hard ik reed
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Huug »

Freek schreef:Opgevoerd = onverzekerd.
Vaak komen ze er niet achter omdat de brommer kapot is en dan kunnen ze dus niet kijken hoe snel dat hij ging ;)
Maar als het een ernstig ongeluk is kunnen ze een technisch onderzoek starten en dan zouden ze aan je remsporen bijvoorbeeld kunnen zien hoe hard jij ongeveer ree.
dus....... de tip van vandaag is gewoon niet remmen :lol: :lol: en zeggen dat je netjes 40 reed :lol: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
offroad
Pro tuner
Berichten: 1514
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 14:31
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door offroad »

ja of je bombine er af trekken en zeggen dat hij gejat is
kunnen ze niet zeggen dat je te hard reed want kunnen ze niet testen
en je kunt een nieuwe bombine eisen haha
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Mikertje1
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 17:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing Anniversary 2010
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Mikertje1 »

Dus er is hie rnog niemand die ooit iets heeft moeten betalen doordat hij opvgevoerd was?
Ik moet wss afvoeren omdat hij nu te hard loopt, 95 maar dat wil ik helemaal niet XD
heb al een instelbare begrenzer keurig weggewerkt zitten dus...
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door efdeve »

warom moet je afvoeren ? ouders ofzo
Mikertje1
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 17:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing Anniversary 2010
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Mikertje1 »

Ja me ouders, bijna elke dag roller, ontkom er steeds aan enzo ze rijden over langs de scholen + dat ik onverzekerd ben zeggen me ouders..
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door efdeve »

dus nu moet hij precies 45?
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Freek »

Je kunt alleen de lul zijn als je een ongeluk veroorzaakt he.
Het is niet zo dat als je op de roller staat en hij gaat te snel dat ze je nog een boete geven voor onverzekerd rond rijden :P
Mikertje1
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 17:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing Anniversary 2010
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Mikertje1 »

Nee van me ouders mag die 70-75...
dus orgineel ongrenst.
Maar ik ben nu ook gewoon zwaar de lul op roller:P
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Huug »

Mikertje1 schreef:Nee van me ouders mag die 70-75...
dus orgineel ongrenst.
Maar ik ben nu ook gewoon zwaar de lul op roller:P
dan ben je toch ook niet verzekerd :lol:
Afbeelding
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Marc »

ik heb een ongeluk gehad waarbij ik fout zat, ik had blijkbaar helemaal niet geremd achteraf maar goed ook want ik ging zon 90 ben me brommer 2 weken kwijt geweest aan technisch onderzoek want kon niet op roller, was bij balhoofd afgebroken voorvork lag er los naast velg stuk uit gebroken was gewon helemaal na de klote, ik ging hem dus halen lag me cilinderkop er los op dit was van een mhr team 50, ze hebben volgens mij alleen de cilinderinhoud gemeten voor rest niet echt veel en kunnen ze niet weten hoe hard ik heb gereden ook al was aan de schade wel te zien dat ik wel wat te hard ging. ongeluk was 24 september gebeurd en nog niets van verzekering gehoord, brommer krijg ik niets van daar ben ik zeker van maar of de auto maar word betaald die had dik 12000 euro schade.. weet iemand hoelang dit kan duren ik hoorde dat het jaren kan duren maar dat lijkt me wat overdreven ?
efdeve
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 18:50
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1
Locatie: groningen stad

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door efdeve »

ik heb met mijn ongeluk een jaar op me geld gewacht ging ook om een paar duizend euro
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Boeki »

marcwernhout schreef:ik heb een ongeluk gehad waarbij ik fout zat, ik had blijkbaar helemaal niet geremd achteraf maar goed ook want ik ging zon 90 ben me brommer 2 weken kwijt geweest aan technisch onderzoek want kon niet op roller, was bij balhoofd afgebroken voorvork lag er los naast velg stuk uit gebroken was gewon helemaal na de klote, ik ging hem dus halen lag me cilinderkop er los op dit was van een mhr team 50, ze hebben volgens mij alleen de cilinderinhoud gemeten voor rest niet echt veel en kunnen ze niet weten hoe hard ik heb gereden ook al was aan de schade wel te zien dat ik wel wat te hard ging. ongeluk was 24 september gebeurd en nog niets van verzekering gehoord, brommer krijg ik niets van daar ben ik zeker van maar of de auto maar word betaald die had dik 12000 euro schade.. weet iemand hoelang dit kan duren ik hoorde dat het jaren kan duren maar dat lijkt me wat overdreven ?
Dat kan makkelijk een paar jaar duren, je zal niet de eerste zijn. :roll:
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Derbi-Kreidler1972
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 feb 2011, 19:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda , Kreidler Florett , Tomos
Locatie: Opeinde

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door Derbi-Kreidler1972 »

"ze hebben volgens mij alleen de cilinderinhoud gemeten"
Alleen zo kan je wettelijk gezien de mist ingaan. Een bromfiets is een bromfiets wanneer de cilinderinhoud max.49.9cc is. Ongeacht het aantal kW's of de snelheid , die je ermee kunt bereiken. Je mag simpelweg je gashandle niet meer opendraaien
dan 45 km/uur. Als je je hier aan houdt is er niets aan de hand. Net als met de auto , je mag maar 50 , maar je kan wel 200.
Wanneer de cc's echter 60 , 70 , 80 of nog meer zijn op je , als bromfiets geregistreerde , race-machine hebt zitten
worden de problemen pas groot. Dan rijdt je volgens de wet op een , niet geregistreerde motorfiets rond zonder wegenbelasting te betalen , meestal zonder geldig motorfiets-rijbewijs , 9 op de 10 keer de max. snelheid overschrijdend en als het treft buiten de bebouwde kom op het fietspad.... en tel alles maar op...
Ken iemand die gesnapt werd met zijn honda mb-5. Had daar heel netjes een 6-bak mb-8 onder gebouwd , met een 110cc cilinder wat liep als de brandweer. Draaide zich om tijdens een verkeerscontrole en vluchtte weg. Maar werd door lullig afslaan van de motor toch gevat. Gevolgen : inbeslagname MB , bekeuring met 3 nullen en inbeslagname van zijn rijbewijs !
Door zijn beroep als vrachtwagenchauffeur , mocht ie dus ook nog eens zijn baas vertellen dat ie ff met een klein probleempje zat , waardoor ie tijdelijk niet kon gaan werken.. Rijbewijs heeft ie later uiteraard wel weer gekregen , zij het met een kleine aantekening van het bevoegd gezag op de achterkant. Maar dit alles valt eigenlijk nog wel te overzien , beetje racen met de politie die je toch wel inrekent. De problemen zijn echter niet meer te overzien , wanneer je met je 70 of 80cc Malossi-setje betrokken raakt bij een ongeval met persoonlijk letsel. Neem dan gelijk het meest extreme ; je rijdt een vijf-jarig kind van zijn fietsje. Hoofdje tegen wegdek , hersenletsel. Het revalidatie-proces inclusief een rolstoel , die de vijf-jarige de rest van zijn leven moet gaan volgen , zijn geheel voor JOU rekening !! Major - Problem , lijkt me voor iemand van 16/17 jaar oud.
Ik vindt dat , as de pliesie me pakt gedoe ,dan ook altijd zo'n onzinnig gelul. Dat weet je van te voren , houdt je rekening mee en moet je niets kunnen schelen , als je zo hard wilt rijden. Allemaal in te calculeren lijkt mij.
Maar wanneer je iemand ongelukkig aanrijd met je "motorfiets" , ben je pas echt zwaar het lul.. minder kun je het niet treffen.
Maar een ieder moet het maar voor zichzelf gaan bepalen... een perfect getuned 49.9cc cilindertje kan je nog altijd sneller laten draaien dan een 300 euro+ nieuw gekocht 70cc-exemplaar van malossi ! T'is maar wat je zelf kunt en/of wilt....
proud_owner_derbi!!!
Schakelrijder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 18:42
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme '06
Locatie: bornem

Re: Opgevoerd en verzekering?

Ongelezen bericht door proud_owner_derbi!!! »

zien ze dan ook of het een snelle 50 is?
proud owner derbi!
Plaats reactie