hallo,
ik heb laatst een derbi sm x-treme gekocht uit 2006. nou is het dat als ik er rustig mee loop in zijn vrij dat is ergens bij het achterwiel kleine tikjes hoor wat zou dit zijn?
en als ik mijn achter rem in hou dan hoor ik een raar geluid oook bij het achterwiel hij remt nogwel maar beetje raar geluid kan dit zijn omdat de remblokjes op zouden kunnen zijn?
en vanochtent op school werkte mijn toeter het nog gewoon en toen ik om 3 uur hem weer starten en onderweg deed de toeter het opeens niet meer wat kan dit zijn ik hoor hem soms nog wel een klein beetje maar dat is dan een heeel zacht geluid.
en er branden lampjes van het dashboard de 3 e en de 4 de de 3 de is van olie volgensmij maar is dat dan het blok olie?
en de 4 de zou ik niet weten wat het is
alvast bedankt
m.v.g roy
een paar vraagjes
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: tomos/puch/derbi
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Re: een paar vraagjes
3e is mengsmering! Direct bijvullen wanneer sensor juist is afgesteld! 4e is of benzine, of hitte. Toeter kan omdat deze moet worden afgesteld.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: een paar vraagjes
het eerste is of de ketting/tandwielen zijn op of je achterwiellagers moeten vervangen worden
ten tweede je kunt gewoon kijken of je blokken bijna op zijn en zijn ze dat DIRECT VERVANGEN
ten derde kijk even naar de aansluitingen of die er nog wel goed opzitten
ten vierde er zit niet echt een blokolie sensor in dat is gewoon de sensor van jou mengsmering zoals kevrie al zegt en als je al mengsmering tankt hoef je hier niks op uit te doen tank jij geen mengsmering dan zou ik hem aardig snel gaan bijvullen als ik jou was
ten tweede je kunt gewoon kijken of je blokken bijna op zijn en zijn ze dat DIRECT VERVANGEN
ten derde kijk even naar de aansluitingen of die er nog wel goed opzitten
ten vierde er zit niet echt een blokolie sensor in dat is gewoon de sensor van jou mengsmering zoals kevrie al zegt en als je al mengsmering tankt hoef je hier niks op uit te doen tank jij geen mengsmering dan zou ik hem aardig snel gaan bijvullen als ik jou was
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?