Pagina 1 van 2
Problemen na revisie.
Geplaatst: zo 08 nov 2015, 22:54
door Gamebusters
Hoi beste mensen,
Ik heb een derbi met een OT blok, deze heb ik samen met een maat van mij gereviseerd. echter start hij nu niet meer.
Als ik kick dan gaan de lampjes op me dash aan en het klinkt alsof hij wil aanslaan maar niet lukt.
hij vonkt goed
compreasie genoeg.
Echter twijfel ik of hij benzine krijgt. Ik heb se bougie uit de cill gehaald en deze oogt droog ruikt ook niet naar benzine.
Zijn er meerdere manieren om dit te checken?
ik heb me hand al op de carb gelegd (waar het luchtfilter pp aansluit) maar ook hier wordtme hand niet nat van benzine.
De vacuum werkt wel, als ik aan de slang ziig komt er benzine uit de benzineslang. Echter is mij nog niet duidelijk waar in godsnaam je die moet aansluiten? Voorheen zat die op me spruitstuk. Nu ook alleen start die dus niet....moet die daar wel zitten? Ik heb hem ook op me carb aangesloten helaas geen resultaat.
Tevens schakelt hij niet meer? Ik kan het voortandwiel gewoon bewegen alleen als ik me schakelpook omhoog duw dan pakt hij hem niet? Naar beneden eveneens niet.
alleen als ik me schakelpook omhoogduw en me tandwiel naar achter beweegt dan blokkeerd hij pas...
Ik hoop op hulpzame antwoorden want ik weet het niet meer.....
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: zo 08 nov 2015, 23:39
door D25
De vacuüm aansluiting kan naar je spruitstuk of naar de vacuüm aansluiting van je carb.
En als je de benzine slang van de carb afhaalt en de vacuüm slang sluit je gewoon aan. Komt er dan bij het kicken benzine uit de benzine slang?
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 09 nov 2015, 15:10
door Gamebusters
Amper 2/3 sdruppels..En als ik er aan zuig, komt er een hele stroom uit.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 09 nov 2015, 17:17
door D25
je vacuum slang klemt die wel goed om allebei de aansluitingen?
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 09 nov 2015, 18:12
door Jolt
dat probleem van je versnellingsbak zal waarschijnlijk zijn dat het niet goed in elkaar zit. haal je koppelingsdeksel er eens af en kijk dat het mechanisme dat hem in zijn versnelling houd wel goed zit.
dat is dit systeempje
https://www.google.nl/search?q=derbi+ot ... LnStK2M%3A
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: di 10 nov 2015, 17:02
door Gamebusters
Je bedoelt aan mijn schakelas verkeerd erin zit bij de schakelster?
Of echt in de bak zelf, want die draait gewoon mee...
Of bedoel je dat het eventueel aan de koppelingsmand hart kan liggen of de tandwielen??
Ja alles sluit aan, betreft vaccum. Maar ik heb dit vaker gehad, dus heb nu eens een benzinekraan gehaald bij jos en een ander spruitstuk(orgineel) en dan kijkem of die aangaat.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: di 10 nov 2015, 17:58
door Jolt
Ik bedoel de schakelster. Als dat goed is heb je kans dat de bak zelf niet goed in rlkaar zit. (Schakelwals/schakelvorken)
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: di 10 nov 2015, 22:54
door Gamebusters
Maar de achakelster kan toch niet zonaar verplaatsen? Wat zou er verkeerd moeten zitten aan de schakelster dan?
Ja de bak weet ik bijna zeker dat de schakelvorken tandwielen en assen goed zateb...Maar ja dan kan ik weer nieuwe lagers halen!
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: wo 11 nov 2015, 22:14
door Jolt
ik bedoel het 'stokje' dat tegen de schakelster zit zegmaar. kijken of dat wel goed zit.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: do 12 nov 2015, 22:59
door Gamebusters
oke haal hem binnenkort uit elkaar.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: zo 15 nov 2015, 21:34
door Gamebusters
Ik ben bang dat het probleem in de bak ligt....ik heb een filmpje gemaakt waarop het probleem te zien is..
http://youtu.be/kngiCUqbJPQ
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: zo 15 nov 2015, 22:42
door D25
denk inderdaad ook dat het hem in de bak zelf ligt

Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: zo 15 nov 2015, 22:50
door Gamebusters
Maar waar in de bak? bij de schakelvorken? of de tandwielen zelf? Bij de wals?
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 00:16
door Gamebusters
En past een gpr blok ot blok onder me senda? Ik las dat het schakelen dan anderswas??
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 08:56
door Jolt
ja dat past, en ja dan is het schakelen andersom. dus 1 omhoog en de rest naar beneden.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 14:24
door Gamebusters
oke, das geen probleem. En als je er een carterkap van een senda erop zet en het kickstart mechnanisme overzet dan kan je hem gewoon kicken toch?
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 16:40
door Gamebusters
En het vliegwiel en ontsteking kan je ook overzetten of zit hier verschil in.?
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 18:00
door Jolt
Gamebusters schreef:oke, das geen probleem. En als je er een carterkap van een senda erop zet en het kickstart mechnanisme overzet dan kan je hem gewoon kicken toch?
ja als het goed is wel.
Gamebusters schreef:En het vliegwiel en ontsteking kan je ook overzetten of zit hier verschil in.?
nee krukas van grp is anders volgens mij heeft die 1 rechte as en senda een conische as.
Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 19:27
door D25
volgens mij is de krukas van een senda en gpr hetzelfde hoor

Re: Problemen na revisie.
Geplaatst: ma 16 nov 2015, 23:13
door Gamebusters
oke, nja ik moet zeker weten dat get past! haha
Dus eigenlijk is mijn vraag: Ik wil een derbi gpr OT blok onder mijn Senda OT gooien.
Het blok van de gpr is compleet betreft intern(dus schakelbak,wals,krukas lagers etc).
Kan ik de:
Koppelingsmand
koppelingshart
koppelingsdeksel
Vliegwiel(leonelli)
Spie aan ontstekingskant
ontsteking zelf(leonelli)
Grondplaat
Alle tandwielen aan de koppelingskant + kickstart mechanisme
Zo overzetten van mijn Senda ot blok in dat Gpr OT blok?