Grote warmte problemen

Algemene vragen over Derbi.
Fatlimp
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 13:51
Vervoersmiddel: Derbi senda drd

Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door Fatlimp »

Heey mensen op dit forum,

Gisteren was ik vol goede moet begonnen met het origineel maken van mij brommer omdat ik een wok heb gekregen. Dus ik mijn uitlaat(x-fight) eraf gehaald en daar de originele prop die er bij hoort tussen mijn cilinder en uitlaat gezet zodat hij niet me cilinder in kan en ook niet mijn uitlaat. Vervolgens mijn powerfilter er af gehaald en mijn originele licht filter aan gesloten dit ging allemaal niet zo lekker dus mijn cab eraf gehaald maar niet helemaal los gekoppeld (dus de slangetjes en kabels laten zitten) dus ik die luchtfilterbox er op genaakt en alles weer goed vast gezet. Nu komt het probleem ik ging testen hoe hard de brommer ging dus ik ging ff een klein stukje rijden hij reed 47 km/u ik blij. Kom ik thuis en ineens merk ik dat het toch flink warm was bij mijn blok dus ik voelen aan me uitlaat nou die was zo warm dat ik bijna gelijk mijn vingers verbrande dat was dus ook zo met mijn cilinder en radiateur terwijl ik niet eens 2 km heb gereden dus in eerste instantie ik dacht mijn waterpompje is kapot dus ik dat kapje los gehaald en de KVS er uit laten lopen dus ik kick de brommer aan en het waterpompje draait toen dacht ik misschien is het dat de leidingen verstopt zaten dus alle leidingen los gehaald en door gespoeld daarna alles weer opnieuw gemonteerd en mijn KVS weer gevuld ff alles laten rond pompen en bij gevuld dus het is nu goed ontlucht dus ik mijn brommer weer aangekickt en in mijn reservoir van mijn KVS komt uit het achterste opening de KVS omhoog gespoten als het blok 1 min loopt ongv maar het blok blijft warm nu heb ik mijn bougie er uit gehaald en die was een beetje zwart en vettig dus ik van bougie 6 naar 7 ik dacht misschien ligt het aan de hittegraad maar ook nu gewoon weer precies het zelfde ook mijn blokolie afgetapt en ververst maar hij blijft zo warm worden weet iemand waar dit aan kan liggen want ben een beetje ten einde raad nu.

Mvg,

Bryan
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door Coen_O »

Misschien een kleinere sproeier erin?
Fatlimp
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 13:51
Vervoersmiddel: Derbi senda drd

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door Fatlimp »

Coen_O schreef:Misschien een kleinere sproeier erin?
Ik heb nog nooit de sproeier vervangen dus het is de std sproeier uit de fabriek weet niet welke maar dat is maar zal ik dan niet eerder groter moeten
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door EZ_R »

Als de prop eruit gaat had er zoiezo een grotere sproeier in gemoeten :eh:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door EZ_R »

Als de prop eruit gaat had er zoiezo een grotere sproeier in gemoeten :eh:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Fatlimp
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 13:51
Vervoersmiddel: Derbi senda drd

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door Fatlimp »

EZ_R schreef:Als de prop eruit gaat had er zoiezo een grotere sproeier in gemoeten :eh:
Ik heb net de thermostaat verwijderd dat was het ook niet rond welke maat sproeier adviseren jullie
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Grote warmte problemen

Ongelezen bericht door julian »

Als ik het allemaal goed heb gelezen want vindt het een beetje onoverzichtelijk,
Dan kan het ook je koppakking zijn, komt het kvs ook naar boven in het kvs tankje dat ,het tankje overloopt?
(Bij mijn evo had ik namelijk het probleem van een lekke koppakking, en toen werd deze ook erg warm)

De maat sproeier is nooit echt te zeggen, wel een richtlijn.
Maar hoe rijdt de brommer zelf (wat doet ie tijdens het rijden etc etc)
Maak eerst is je bougie schoon, en ga een stukje rijden en kijk naar je bougie.
Plaats reactie