Ik ben sinds 1week trotse eigenaar van een Derbi Senda (staat op kenteken als SDR heb geen idee welk type dat specifiek is) uit 2005. Dit is ook mijn eerste schakel, scooter was maar saai :p. Nou heb ik zelf al een nieuwe binnenband en nieuwe lagers voor het achterwiel gekocht. Wat zou ik nog meer het beste kunnen controleren en kunnen vervangen? (Er staat ongeveer 20000 op de teller maar daar geloof ik eigenlijk niks van.) En waarschijnlijk ga ik nog een begrenzer erin maken gelukkig was hier al een topic over.
Edit: tandwielen en ketting zijn wel al goed
Controleren en vervangen
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 2004
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Controleren en vervangen
Als je de km stand nie vertrouwd ff nieuw zuigertje in zetten. Kan geen kwaad, is wel nodig.
DRD EDITION
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Controleren en vervangen
Gewoon even het blok nalopen ( Dan moet je natuurlijk wel weten wat je doet), maar zolang je derbi goed loopt, en geen rare bij geluiden maakt is het eigenlijk niet nodig om je blok open te halen.
Het enige nadeel is dat sommige derbi's in het verleden goed zijn opgevoerd en voor de verkoop weer origineel gemaakt worden.
Maar zoals Gooncy al zegt, je zou je cilinder is los kunnen halen kijken naar de wand en zuiger. en een keer aan je krukas trekken om te kijken naar de verticale speling, maar zoals ik al zij geen rare bijgeluiden en hij loopt goed, hoef je in mijn ogen eigenlijk niets er aan te doen.
wel zou je je blok olie, remolie, kvs is kunnen verversen en rem blokken is nakijken.
Het enige nadeel is dat sommige derbi's in het verleden goed zijn opgevoerd en voor de verkoop weer origineel gemaakt worden.
Maar zoals Gooncy al zegt, je zou je cilinder is los kunnen halen kijken naar de wand en zuiger. en een keer aan je krukas trekken om te kijken naar de verticale speling, maar zoals ik al zij geen rare bijgeluiden en hij loopt goed, hoef je in mijn ogen eigenlijk niets er aan te doen.
wel zou je je blok olie, remolie, kvs is kunnen verversen en rem blokken is nakijken.
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 2004
Re: Controleren en vervangen
Na de brommer is goed nagelopen te hebben de laatste week denk ik niet meer dat er geknoeid is met de kilometers maar er gewoon veel aan geknutseld is, toevallig ben ik nu net met de remmen bezig (achter zit er 1kant helemaal vast en voor waarschijnlijk ook) dus dat worden nieuwe. en heb ik net de richting aanwijzers er op gezet, koppelingskabel komt morgen binnen (die begon ook al aan zijn einde te komen). Dus dat gaat alvast goed!
Verder klinkt het geluid gewoon goed dus ben daar niet erg bang voor.
Verder klinkt het geluid gewoon goed dus ben daar niet erg bang voor.