derbi DRD maakt slepend geluid in 5e en 6e versnelling

Algemene vragen over Derbi.
luDRDcas
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 nov 2016, 17:51
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2010

derbi DRD maakt slepend geluid in 5e en 6e versnelling

Ongelezen bericht door luDRDcas »

hoi
ik heb een derbi drd racing uit 2010. 20.000 km op de teller.

Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn derbi.
mijn derbi maakt een vreemd slepend geluid uit het motorblok zodra ik in de 5e versnelling ga. dan hoor je een beetje alsof de standaard nog uitgeklapt is en over de grond sleept. ook hoor je het soms in de 1e versnelling als je de koppeling erg laat slippen. wat ik raar vindt is dat het geluid direct weggaat als ik de koppeling intrek. ook blijft het geluid als je de koppeling gewoon uit hebt dus gekoppeld. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen.
ik eigenlijk zelf dat de koppeling versleten is, maar voor de zekerheid hier maar ff vragen.

ik hoop dat snel iemand reageert en mij kan helpen :happy:
Gebruikersavatar
MelvinT
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006

Re: derbi DRD maakt slepend geluid in 5e en 6e versnelling

Ongelezen bericht door MelvinT »

luDRDcas schreef:hoi
ik heb een derbi drd racing uit 2010. 20.000 km op de teller.

Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn derbi.
mijn derbi maakt een vreemd slepend geluid uit het motorblok zodra ik in de 5e versnelling ga. dan hoor je een beetje alsof de standaard nog uitgeklapt is en over de grond sleept. ook hoor je het soms in de 1e versnelling als je de koppeling erg laat slippen. wat ik raar vindt is dat het geluid direct weggaat als ik de koppeling intrek. ook blijft het geluid als je de koppeling gewoon uit hebt dus gekoppeld. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen.
ik eigenlijk zelf dat de koppeling versleten is, maar voor de zekerheid hier maar ff vragen.

ik hoop dat snel iemand reageert en mij kan helpen :happy:
Ik heb dit probleem ook gehad , ook in hogeren versnellingen. Mijn probleem was dat mijn ketting niet gepspannen was. Hier kun je naar kijken
Plaats reactie