Derbi Senda Extreme 2008 na 5 jaar weer in elkaar zetten
Geplaatst: ma 23 jan 2017, 21:37
Ik heb momenteel in nog in de stalling staan een Derbi Senda R Extreme waar ik in 2012 of 2013 mee aan een projectje ben begonnen, ik heb toen het frame laten poedercoaten, wat geoxideerde en verroeste onderdelen gespoten en de originele cilinder vervangen voor een gietijzeren DMP70cc cilinderset waar een 21, 24 of 26 mm Stage 6 carburateur bij zat(weet ik even niet meer en brommer staat momenteel in stalling) Ik weet dat de waterpomp lekte omdat ik toendertijd even geen nieuwe pakking hiervoor had dus hier moet ik nog naar kijken plus dat ik het spulletje nooit meer in elkaar heb gezet volledig alleen cilinder gemonteerd nieuwe KVS erin en spruitstuk gemonteerd. Kappen heb ik niet veel meer van.
sindsdien heb ik nog een keer een tweedehands originele RVS gekocht met losse katalysator maar die laat ik waarschijnlijk openslijpen om de katalysator te verwijderen. Uitlaat is dacht ik al ontgrenst.
Waar ik jullie advies over wil is waar ik het beste kan beginnen, ik wil denk ik verder gaan met de 70cc(50cc is nog wel goed) verder de originele uitlaat. Van wat ik begrepen heb is de 70cc laagtoerig, wat ik eigenlijk wil is een laagtoerige 'relaxte' setup waar je een beetje rustig mee rond kunt rijden en eventueel nog een dijkje mee op kunt rijden. Ik denk dat de Stage 6 erg groot is(dacht dat het een 24mm was maar niet zeker) verder lastig af te stellen. Moet de originele 17.5 Dellortho ook nog wel ergens hebben liggen denk ik zou dat beter passen bij de cilinder/uitlaat? Dan verder origineel luchtfilter houden en qua uiterlijk is het motorische gedeeltje als origineel ontgrenst
Kappen is denk ik de enige optie nog om zo'n meukset te bestellen omdat tweedehands bedroevend weinig goede kappen te vinden zijn
Wat zijn jullie ervaringen met de oliepomp repareren?
sindsdien heb ik nog een keer een tweedehands originele RVS gekocht met losse katalysator maar die laat ik waarschijnlijk openslijpen om de katalysator te verwijderen. Uitlaat is dacht ik al ontgrenst.
Waar ik jullie advies over wil is waar ik het beste kan beginnen, ik wil denk ik verder gaan met de 70cc(50cc is nog wel goed) verder de originele uitlaat. Van wat ik begrepen heb is de 70cc laagtoerig, wat ik eigenlijk wil is een laagtoerige 'relaxte' setup waar je een beetje rustig mee rond kunt rijden en eventueel nog een dijkje mee op kunt rijden. Ik denk dat de Stage 6 erg groot is(dacht dat het een 24mm was maar niet zeker) verder lastig af te stellen. Moet de originele 17.5 Dellortho ook nog wel ergens hebben liggen denk ik zou dat beter passen bij de cilinder/uitlaat? Dan verder origineel luchtfilter houden en qua uiterlijk is het motorische gedeeltje als origineel ontgrenst
Kappen is denk ik de enige optie nog om zo'n meukset te bestellen omdat tweedehands bedroevend weinig goede kappen te vinden zijn
Wat zijn jullie ervaringen met de oliepomp repareren?