Hoe kan ik het beste inrijden

Algemene vragen over Derbi.
DaanSkye
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 20:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Hoe kan ik het beste inrijden

Ongelezen bericht door DaanSkye »

Hallo,
Ik heb een nieuwe zuiger en een nieuwe cilinder. De cilinder zelf is wel 2e hands en dus al ingereden alleen de zuiger is wel helemaal nieuw. Nou zie ik heel veel verschillende dingen voorbij komen. Sommige zeggen dat 10km al genoeg is en andere zeggen dat je zeker wel 500km rustig moet rijden. Mijn cilinder is een origionele aluminium 50cc Derbi cilinder en de zuiger een DMP zuiger. Momenteel rij ik met kleine stoten gas, geen top snelheid etc en om de 5 minuten trek ik hem even in de powerband. Ik weet alleen niet echt of dit helemaal de goeie manier is. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag of een advies over hoe ik het beste in kan rijden. Rij momenteel +/- 1:40 1:45. Uitlaat is een Yasuni Spr3 dus als ik hem op zn powerband trek dan maakt die wel een hoop toeren. Hoop een goeie tip te krijgen.
Houdoe!
Reno
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 21:31
Vervoersmiddel: Derbi Black devil #550/#534

Re: Hoe kan ik het beste inrijden

Ongelezen bericht door Reno »

Met aluminium cilinders van GOEDE KWALITEIT: volstaat warmdraaien stationair, laten afkoelen genoeg. Daarna kan je gewoon rijden als je altijd doet.
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Hoe kan ik het beste inrijden

Ongelezen bericht door Mika »

Zuigertje kilometertje of 50 inrijden is best, daarna kan je wel gewoon normaal gaan rijden. Alleen nog even niet te lang op top gaan hangen.

Zou wel gewoon lekker 1:50 gaan mengen dat is zat.
Plaats reactie