80CC cilinder kiezen

Algemene vragen over Derbi.
NickJoris
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 22:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2008

80CC cilinder kiezen

Ongelezen bericht door NickJoris »

Hey mensen, ik wil graag van de zomer een 80cc kopen. en daarbij ook carburateur, uitlaat, koppelingsplaten e.d. vervangen.
Welke 80cc cilinder die niet verschrikkelijk duur is (400 euro) is toch hoogtoerig en heeft veel vermogen? ik wil wel een top van 120/130 eigenlijk.
Wat raden jullie mij aan? Ik heb ook naar een airsal 80 gekeken, als ik die met een hoogtoerige uitlaat en 28mm carb neem, wat is dan de topsnelheid daarvan?

Mvg
Nickjoris
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 80CC cilinder kiezen

Ongelezen bericht door Knissaw »

wat dacht je van een mhr 80cc? meest populaire 80cc cilinder
airsall 80 kan idd ook, maar neem dan wel de 80 xtreme. die is net iets sneller.
koppelingsplaten heb ik nog wel liggen, dmp 5 plaat met malossi veertjes pb voor info.
qua carburateur, als je echt hard wilt gaan raad ik je aan iets van een polini 26/28mm, of koso 28mm te halen.

topsnelheid is altijd uitvogelen, daarvoor kan je beter op youtube kijken.
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: 80CC cilinder kiezen

Ongelezen bericht door Mika »

Knissaw schreef:wat dacht je van een mhr 80cc? meest populaire 80cc cilinder
airsall 80 kan idd ook, maar neem dan wel de 80 xtreme. die is net iets sneller.
koppelingsplaten heb ik nog wel liggen, dmp 5 plaat met malossi veertjes pb voor info.
qua carburateur, als je echt hard wilt gaan raad ik je aan iets van een polini 26/28mm, of koso 28mm te halen.

topsnelheid is altijd uitvogelen, daarvoor kan je beter op youtube kijken.
De gewone mhr is niet zo heel snel dan zou ik eerder voor een airsal kijken of als je toch bezig bent gelijk voor een mhr team gaan.
Voor een extreem hoge top zou ik met een kleiner budget toch gaan kijken voor een extreem hoogtoerige cilinder zoals de metrakit pro race.
Carburateur zou ik voor een tweedehandse (of nieuwe) keihin 28mm kijken ipv het namaak spul. Een echte is veel makkelijker en beter af te stellen.
Plaats reactie