opvoeren

Algemene vragen over Derbi.
Stiefje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 11:42
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd pro

opvoeren

Ongelezen bericht door Stiefje »

beste derbirijders,
ik wil graag mijn brommer opvoeren zodat hij sneller optrekt (voor wheelies) alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen , ik zat te denken aan een kleiner tandwiel alleen dan verlies je er snelheid mee, heeft iemand tips voor mij mn bedrag is rond de 200 euro.
info brommer :
naam: Derbi senda sm 50 drd pro
50 cc
rijd nu ongeveer 80 dus denk dat de uitlaatprop er al uit is
en het is een 2 takt

Gr, Steven Verbree
Stiefje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 11:42
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd pro

Re: opvoeren

Ongelezen bericht door Stiefje »

sorry ik heb hem per ongeluk op general gezet ipv opvoeren
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: opvoeren

Ongelezen bericht door EZ_R »

Koop een snellere uitlaat en/of een 70-80cc kitje. Airsal 70 is wel een leuke cilinder voor op standaard krukas.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
MichielvandeRiet
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 15 mar 2017, 15:07
Vervoersmiddel: Brommer

Re: opvoeren

Ongelezen bericht door MichielvandeRiet »

Ik zou gewoon een stuk groter achtertandwiel doen. Dan zit je ook niet te kloten met opnieuw afstellen. Dat heb je waarschijnlijk wel met een nieuwe uitlaat. En je blijft ver onder je budget.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: opvoeren

Ongelezen bericht door EZ_R »

Je kan niet zomaar even een groter tandwieltje erop plakken met als doel sneller te gaan. Dit gaat ten koste van trekkracht. Als hij standaard uitlaat rijdt zal hij vermoedelijk de 6 niet eens meer kunnen uitrijden als hij een zwaardere vertanding gaat rijden. Ik gok dat de vertanding nu 13/53 is (NT fabrieksstandaard) wat echt al zwaar zat is voor bijna elke 50cc setup.

Overigens; als je een groter achtertandwiel plaatst, krijg je een lagere topsnelheid. Om nog niet te beginnen over het feit dat even je voortandwielletje wisselen een stuk gemakkelijker, goedkoper en effectiever is.

Gewoon een airsal 70je kopen voor dat geld en een leuk 2ehands uitlaatje erbij zoeken. 50cc is 3 keer niks.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Stiefje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 11:42
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 50 drd pro

Re: opvoeren

Ongelezen bericht door Stiefje »

Beste ezr,
Ik vind dat jij wel een goed idee heb kun je het nog wat meer uitleggen dus bijv hoe ik weet welke uitlaat past en hem sneller maakt en wat jij bedoelt met een airsal 70 kopen alvast bedankt
Mvg, steven verbree
Plaats reactie