Demper Derbi Senda X-Race

Algemene vragen over Derbi.
Abbeneji
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2011

Demper Derbi Senda X-Race

Ongelezen bericht door Abbeneji »

Een paar maand geleden heb ik mijn eerste schakel gekocht. Het is een derbi senda X-Race uit 2011. De jongen waar ik hem van kocht had er een tecnigas E-Nox uitlaat ondergezet (waar naar mijn mening een geweldig geluid uit kwam), maar had de originele uitlaat er nog bij. Ik heb zelf de originele uitlaat er weer onder gezet omdat ik er veel mee door de grote stad rijdt, waardoor het een beetje riskant wordt als je 90 kan gaan op een rollerbank.

Nu ik hem een maand of 3/4 gebruikt heb, heb ik al meerdere keren de vraag gehad of hij elektrisch is, omdat hij een ongelooflijk lelijk geluid maakt. Ik ben het hier totaal mee eens en zou erg graag een ander geluid willen, maar ik wil liever niet de race uitlaat die ik hier nog heb liggen er weer onderzetten om bovengenoemde reden. Ik heb een beetje onderzoek gedaan en ben erachter gekomen dat het mogelijk zou moeten zijn om de demper van mijn race-uitlaat passend te maken voor mijn originele bocht.

Mijn vraag aan jullie is dus: Hoe doe ik dit? Of heeft iemand een beter idee?

Bedankt voor het meedenken,

Bram
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Demper Derbi Senda X-Race

Ongelezen bericht door EZ_R »

Als je de ballen niet hebt om op te voeren verdien je het om met een kut geluid rond te rijden.
Je expansie is voornamelijk bepalend voor het geluid, het omzetten van je demper zal dus niet zo'n groot effect geven.
Een powerfilter maakt het geluid wat dieper en harder.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Demper Derbi Senda X-Race

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

powerfilter met begrenzde ori filter denk ik dat hij qua geluid van een naaimachine naar een puch maxi gaat weet ook niet of dat beter is. Die dingen klinken soms net als een 4T met hun lage toeren in combinatie met goedkope 'power' filters
Plaats reactie