Schakelbrommer kopen

Algemene vragen over Derbi.
Lukasbeijer
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 sep 2017, 01:34
Vervoersmiddel: Piaggio zip

Schakelbrommer kopen

Ongelezen bericht door Lukasbeijer »

Hallo DerbiFans,
Ik rijd momenteel een Piaggio Zip alleen zie heel vaak super vette cross schakelbrommers rijden en wil er nu zelf ook een aanschaffen. Ik wil een cross schakelbrommer. Ik heb niet zo veel verstand van schakelbrommers en ben het internet gaan afstruinen. Ik ontdekte al snel dat er veel soorten cross schakelbrommers zijn alleen welk merk en type is nou het sterkst, heeft weinig problemen, doet het altijd, gaat niet snel stuk, laat mij niet in de steek? Ik heb een budget van €1000 ongveer en ben overal al informatie aan het zoeken maar kn niks vinden dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Ik begrijp dat het gek is om op een derbi forum te vragen welke het beste is maar hoor vaak dat een derbi snel stuk gaat enzo en ben nou benieuwd welke ik her aller beste kan aanschaffen, waar ik op moet letten bij de aankoop, en wat ik moet weten voor als ik er een koop bijvoorbeeld wat ik vaak moet onderhouden of bijwerken, lees overal dat er veel gesleuteld aan moet worden en goed onderhouden moet worden. sorry voor het lange bericht maar jullie zouden top zijn als jullie me verder helpen!
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Schakelbrommer kopen

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik denk dat alle schakelbrommers wel veel onderhoud vergen, hangt ook af of je echt offroad gaat rijden met een snelle setup of dat je 45 wilt gaan rijden in een stad. Derbi's roesten wel na een tijdje maar dat hebben ze denk ik ook allemaal. Onderdelen vinden is daarintegen wel makkelijk ook veel tweedehands onderdelen verkrijgbaar. Zou zelf gewoon kijken wat je zelf het leukst en mooist vind binnen je prijsklasse
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Schakelbrommer kopen

Ongelezen bericht door Narco »

Ik stond poosje terug ook voor dit dilemma.
Ik wilde mijn zoon een oldskool Kreidler of Zundapp schakel geven voor zijn 16e verjaardag, maar hij wilde liever een super motard.

Wij zijn ons toen gaan verdiepen in welke merk en model etc en kwamen uiteindelijk bij Derbi uit en ook een Derbi gekocht (zie hier: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?p=338584#p338584) en tot nu toe geen spijt van. Mooi en degelijk, technisch ziet het goed in elkaar. Wij hebben een NT blok, daarbij loopt de waterkoeling door het hele blok heen, niet alleen door de cilinder. Zelf had ik zoiets nog nooit gezien.

Het is wel zo dat als je een scooter gewend bent, het optrekken van een schakelbrommer wel eens vies tegen kan vallen als deze nog begrenst is.

Succes met je keuze.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie