derbi zuigt geen benzine aan
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 23:18
Heren, na een heleboel derbi's gehad te hebben zit ik nu met een blokje (orgineel NT) dat maar niet goed aan de loop wil.
Ik heb een 2e hands blok gekocht en deze gemonteerd.
volgens de verkoper zou het starten lopen zijn.
De brommer waar het blok nu in ligt wil maar niet aanslaan,
enkel als er benzine ingespoten word in de cillinderkop, met een deo bus in het aanzuigrubber gespoten word dan is het meteen starten. En als de benzine/deo opraakt springt de brommer in de touren en slaat deze af. als ik een injectiespuit met benzine tijdens het lopen langzaam in de benzinetoevoer spuit dan blijft de brommer netjes lopen totdat de spuit leeggespoten is. Ook dan schiet de brommer in de touren en kapt er mee.
Het is dus duidelijk dat de brommer geen benzine toegevoerd krijgt, echter zit de vlotterbak steeds netjes vol en is de carberateur al meerdere malen doorgespoten geweest met een compressor.
het membraam, de ontsteking en bobine zijn al vervangen voor een exemplaren die van een goed lopende brommer af komen.
Verder heeft het blokje niet erg veel compressie ondanks een nieuwe zuiger met zuigerveren, ook spuit er gewoon benzine uit de vacuümkraan als er geprobeerd word de brommer aan te kicken.
verder kan ik geen valse lucht vinden met de deobus methode.
zelf denk ik aan:
versleten cillinder, toch te weinig compressie om benzine aan te zuigen?
valse lucht bij de krukaskeering?
slechte carberateur?
is er iemand die mij hier verder mee kan helpen en eerder zo'n zelfde probleem gehad heeft. ?
alvast bedankt !
Ik heb een 2e hands blok gekocht en deze gemonteerd.
volgens de verkoper zou het starten lopen zijn.
De brommer waar het blok nu in ligt wil maar niet aanslaan,
enkel als er benzine ingespoten word in de cillinderkop, met een deo bus in het aanzuigrubber gespoten word dan is het meteen starten. En als de benzine/deo opraakt springt de brommer in de touren en slaat deze af. als ik een injectiespuit met benzine tijdens het lopen langzaam in de benzinetoevoer spuit dan blijft de brommer netjes lopen totdat de spuit leeggespoten is. Ook dan schiet de brommer in de touren en kapt er mee.
Het is dus duidelijk dat de brommer geen benzine toegevoerd krijgt, echter zit de vlotterbak steeds netjes vol en is de carberateur al meerdere malen doorgespoten geweest met een compressor.
het membraam, de ontsteking en bobine zijn al vervangen voor een exemplaren die van een goed lopende brommer af komen.
Verder heeft het blokje niet erg veel compressie ondanks een nieuwe zuiger met zuigerveren, ook spuit er gewoon benzine uit de vacuümkraan als er geprobeerd word de brommer aan te kicken.
verder kan ik geen valse lucht vinden met de deobus methode.
zelf denk ik aan:
versleten cillinder, toch te weinig compressie om benzine aan te zuigen?
valse lucht bij de krukaskeering?
slechte carberateur?
is er iemand die mij hier verder mee kan helpen en eerder zo'n zelfde probleem gehad heeft. ?
alvast bedankt !