serieuze tips om niet gepakt te worden

Algemene vragen over Derbi.
Justy
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 11 dec 2017, 17:40
Vervoersmiddel: nog geen

serieuze tips om niet gepakt te worden

Ongelezen bericht door Justy »

Wat zijn serieuse tips om niet gepakt worden door de politie.

Ik wil namelijk een Derbi gpr 80 cc kopen. Maar ik wil weten wat de risico's zijn. De rollerbank kan ik wel omzeilen door de apps en niet door de stad te rijden. Maar is er dan nog een kans dat ze je aanhouden gewoon random ergens. Is alsnog een begrenzer die hem tot 60 of 65 bv begrensd handig. En hoe kut doen ze met de verzekering. Stel kleine kap schade kijken ze dan ook meteen naar de uitlaat en het motorblok?

sorry voor de hoeveelheid vragen. alvast bedankt
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: serieuze tips om niet gepakt te worden

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

als eerste brommer is een 80cc GPR misschien niet de beste keuze. Zeker niet als je ermee naar school wilt. Je zou patronen kunnen ontdekken in routes die de politie rijd bij ons rijden ze gewoon een rondje provinciale weg en dan weer terug. Zijn een paar stukken route waar ze zicht op hebben andere routes niet. Begrenzers zou ik niet aan beginnen kost je een boel extra ;-)
Justy
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 11 dec 2017, 17:40
Vervoersmiddel: nog geen

Re: serieuze tips om niet gepakt te worden

Ongelezen bericht door Justy »

JoopKarelSpank schreef:als eerste brommer is een 80cc GPR misschien niet de beste keuze. Zeker niet als je ermee naar school wilt. Je zou patronen kunnen ontdekken in routes die de politie rijd bij ons rijden ze gewoon een rondje provinciale weg en dan weer terug. Zijn een paar stukken route waar ze zicht op hebben andere routes niet. Begrenzers zou ik niet aan beginnen kost je een boel extra ;-)
Dankjewel voor de reactie

Ik heb al wel een andere brommer gehad. En aantal keer gereden op schakelbrommer. Maar niet heel veel ervaring met schakelbrommers/ derbi inderdaad. kun je misschien nog uitleggen waarom het niet handig is voor school. Omdat niet geschikt is voor alle daags gebruik of ..
gewoon een opgevoerde 50cc is beter ?
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: serieuze tips om niet gepakt te worden

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

sowieso slijt alles sneller dus als je serieus kilometers wilt maken met een setup die misschien wel 120/140 km/h gaat(ik heb geen idee wat je op het oog hebt) moet je een echte sleutelaar met een flinke beurs zijn om het spul aan de gang te houden. Verder zijn rollerbank controles (voor zover ze er zijn) vooral op scholen gericht. 50cc vs 70/80 maakt voor de legaliteit denk ik vrij weinig uit 80cc gaan ze toch niet vaststellen alleen de topsnelheid en dat zorgt voor het gevolg.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: serieuze tips om niet gepakt te worden

Ongelezen bericht door EZ_R »

Wat Joop zegt is wel beetje overdreven. Een tamme 80 is ideaal.

Sleutelervaring/verstand is meestal vereiste bij derbi's.
Extra slijtage valt reuze mee...
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Plaats reactie