kappen opknappen

Algemene vragen over Derbi.
bastiaan8921
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 19:38
Vervoersmiddel: rieju rr

kappen opknappen

Ongelezen bericht door bastiaan8921 »

ik heb rieju rr kappen waar een paar krasjes op zitten en ze zijn een beetje grauw, nu wild eik ze graag opknappen doormiddel van licht op te schuren met korrel 600 ofzo en dan te polijsten met een autopolijst machine. gaat dit werken? ook heb ik een klein gat in een van de kappen ongeveer 1cm in diameter, kan ik dit op een bepaald manier repareren of moet ik gwn een leuke stikker erover heen plakken?
Sieb Veenstra
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 20:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50 Xtreme

Re: kappen opknappen

Ongelezen bericht door Sieb Veenstra »

Over het verven kan ik niks zeggen, wel weet ik dat een vriend van mij zijn achterkapje in 6 stukken lag en hij heeft deze aan elkaar weten te krijgen met polyester, dat gaatje moet dus geen probleem zijn.
bastiaan8921
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 19:38
Vervoersmiddel: rieju rr

Re: kappen opknappen

Ongelezen bericht door bastiaan8921 »

Ik wik ze niet verfen, maar het plastic weer glanzend maken doormiddel van polijsten
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: kappen opknappen

Ongelezen bericht door MH2001 »

Mijn ervaring met (waterproof) schuurpapier op kunststof is niet fantastisch. Laatst heb ik mijn kappen gespoten (dus niet gepolijst) en heb die geschuurd met 600 waterproof. Het is mogelijk, maar er zitten dan wel behoorlijke krassen in. Als je het toch gaat doen moet je veel water gebruiken!
Ik heb het met mijn leraar (ik zit op een schildersopleiding) overlegd en die raadde mij aan om een scotch brite te gebruiken. Véél beter. Je schuurt de lak mooi dof en je hebt geen krassen van het schuren.
Maar zoals ik al zei is dat om te spuiten, dus hoe het met polijsten werkt weet ik niet precies

Voor je beschadiging zou ik wel een goed opvulmiddel kopen, een stickertje overheen plakken kan wel maar als je het goed wil doen...
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: kappen opknappen

Ongelezen bericht door Narco »

MH2001 schreef:... en heb die geschuurd met 600 waterproof. Het is mogelijk, maar er zitten dan wel behoorlijke krassen in ...
Dan is er waarschijnlijk een korrel zand of vuil op je schuurpapier gekomen.
De kappen van onze Derbi waren zwaar beschadigd, deze heb ik droog geschuurd met korrel 150, 240 en nat met 400 en daarna 600. En ik heb ze zo perfect glad gekregen, niks krassen.
Ik heb ze daarna wel gespoten. Of polijsten mogelijk is weet ik niet.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie