Begrenzen

Algemene vragen over Derbi.
Micha
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 jan 2018, 17:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing

Begrenzen

Ongelezen bericht door Micha »

Hallo forumleden,

Vanwege problemen met politie moet ik mijn brommer opnieuw laten keuren.
Nu is mijn vraag of ik met de volgende 2 onderdelen goed zit met twv 11/53?

https://www.scootparts.nl/uitlaat-limit ... 1mm-45km-h
https://www.cityparts.nl/begrenzerplaat ... ilter.html

Zo ja, welke sproeier zou ik er dan ongeveer in moeten doen om de brommer af te stellen?

Alvast bedankt,
mvg Micha
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Begrenzen

Ongelezen bericht door kevrie »

Die uitlaat begrenzer moet je een eind mee komen. Die inlaat begrenzing zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
Maar voor het opnieuw keuren heeft een kameraad ook wat leuks gedaan (en is ermee door de keuring gekomen):
Die heeft ze hele inlaat (luchtfilter) dicht getaped. Hij liep 41 op de rollerbank en toen hij weer gekeurd was heeft hij de tape eraf getrokken en reed hij weer begrenst. Ik weet natuurlijk niet of je hem daarna weer wil ontgrenzen, maar dan is dat zeker het proberen waard!

Qua sproeier maat als je hem met zo'n flens begrenst durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je een maat of 20 naar beneden zal moeten gaan.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Begrenzen

Ongelezen bericht door Narco »

@Micha, ik ben ook bezig de Derbi van me zoon af te voeren omdat die een WOK kreeg.

Ik heb van de week een 11mm prop terug in de uitlaat gelast (Giannelli Enduro) maar daarmee loopt hij nog steeds te hard.
Beter had ik voor een 10 of 9mm prop moeten kiezen.
Daarna heb ik de carburateur begrenzer teruggezet en dat scheelt wel iets in topsnelheid, maar niet eens zo veel.
Wel moest ik alleen door het plaatsen van de carburateur begrenzer van sproeier 94 terug naar sproeier 80.
Misschien heb je iets aan die info.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Micha
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 jan 2018, 17:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing

Re: Begrenzen

Ongelezen bericht door Micha »

Ik ga deze 2 onderdelen bestellen met een 60-68 sproeierset en dan kijk ik wel of die goed is begrenst. Anders kijk ik wel hoe ik hem nog meer kan begrenzen.
Misschien dat die bij mij niet te hard gaat met de pakking van 11 mm aangezien ik nog wel de originele uitlaat erop heb zitten.
Bedankt voor jullie reacties

Mvg,
Micha
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Begrenzen

Ongelezen bericht door kevrie »

Wat een kameraad nog heeft geprobeerd is eventueel een begrens plaat maken voor in je uitlaat van kurk. Geeft een heel leuk effect (stotteren en doen), maar voor de keuring kom je er dan wel doorheen. En dan kan je dus ook het gat zelf groter maken. begin je bij 5mm oid en dan snij je hem steeds verder uit.

Wat je ook nog wel ziet gebeuren is dat ze een moer in de uitlaat rammen en dan vervolgens een bout met daar een gat doorheen geboord in doen. Ik hoop dat je weg komt met die begrensplaat in de uitlaat die je hebt besteld, maar zo heb je nog een paar eventuele mogelijkheden. Veel succes in ieder geval!
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Plaats reactie