Lichte warmloper brommer start niet meer

Algemene vragen over Derbi.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ik ben gisteren terwijl ik bezig was met afstellen tijdens een rondje stil komen te staan, ik hoorde een raar rommelend geluid en heb de brommer uitgezet voor hij uitviel. Ik kreeg hem daarna met geen mogelijkheid gestart maar hij heeft nooit vast gezeten. Wel merkte ik toen hij afgekoeld was dat ik minder compressie heb(wel compressie alleen minder ik kan als ik op mn zadel zit in de eerste versnelling wegrollen zonder koppeling te gebruiken dat ging eerst niet.

ik heb vandaag de brommer uit elkaar gehaald en vind eigenlijk de cilinder er nog erg goed uit zien. Heb een paar vegen maar geen verkleuringen zuiger ziet er nog als nieuw uit zuigerveren ok. Alleen twijfel ik over de speling op de krukas. Radiaal voel ik geen speling(maar ik ben geen meetgereedschap) zijdelings vind ik hem vrij veel speling hebben.

Ik wil eigenlijk graag de brommer voor woon-werk verkeer gaan gebruiken dus het liefst zo snel mogelijk een diagnose. Heb eventueel nog een 50cc liggen met wat werk(afgebroken draadeind) maar hier heb ik geen pakkingen voor dus kan ik nu ook niet snel proberen. Hebben jullie naar aanleiding van dit verhaal een idee? zal straks wat foto's maken
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als de zuiger/cilinder geen voelbare krassen heeft lijkt mij dat prima.

Krukas mag van links naar rechts wel spelling hebben (Niet op en neer, 0,0%).
Lekke krukaskeerring of krukas keerring eruit geeft ook minder compressie.

Ontsteking krukaskant eruit = minder compressie en valse lucht.
Koppeling krukaskant eruit = minder compressie en blauwe rook/vette bougie.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ik heb even deze video gemaakt, zat qua afstelling denk ik te arm verbrandingkamer was echt nieuw schoon deze heb ik niet schoongemaakt. Bijna geen rook tijdens het rijden, maar reed wel goed(dus margninaal te arm mengsel) heb losse brandstof inspuiten(in luchtslang niet in spruitstuk) geprobeerd geen resultaat en mn vlotterkamer was vol/ bougie gaf een vonk

https://youtu.be/NqC7jVRE3Q8

[youtube]https://youtu.be/NqC7jVRE3Q8[/youtube]

setup 70cc dmp
originele krukas en keringen/naaldlager 18k waarvan 5k origineel gereden daarna 8k origineel ontgrenst en de rest met een Tecnigas E-nox
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Zuiger lijkt netjes, cilinder kan ik niet heel goed zien.

Carburateur verstopt? Loopt die wel met aanrennen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

met aanrennen ook niet, sproeier is nieuw carb ultrasonisch gereinigd en van nieuwe pakkingen voorzien voor het monteren, benzine is nieuw. Cilinder ziet er in mijn optiek ook niet verkeerd uit, zijn wat hoonsporen een beetje minder sinds de vorige keer heb ik het idee maar echt niet meer, Mn Originele cilinder met 18K ziet er miven kijken of mn fietsenmaker een naaldlager en pakkingen heeft en dan probeer ik het nog wel een keer
Meneertje
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 30 okt 2017, 19:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Black Edition

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door Meneertje »

Misschien toch de zuigerveren vervangen? Kost paar euro en heb je meteen goeie compressie.Je kan namelijk ook een warmlopen hebben omdat de zuigerveren versleten waren en geen goed contact meer maakten met de cilinderwand. Dan kan de zuiger z'n warmte niet kwijt.
50cc Powerrrr!!!
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

cilinder terug vervangen naar origineel nog steeds niets, maar na een aanlooppoging hoorde ik toch een knal, Bleek dat het vliegwiel los was gekomen en de spie had vermalen. Weten jullie of er verschil is tussen de vliegwielspie van een OT en NT blok?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Lichte warmloper brommer start niet meer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

JoopKarelSpank schreef:cilinder terug vervangen naar origineel nog steeds niets, maar na een aanlooppoging hoorde ik toch een knal, Bleek dat het vliegwiel los was gekomen en de spie had vermalen. Weten jullie of er verschil is tussen de vliegwielspie van een OT en NT blok?
Deze zijn beiden hetzelfde.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie