Aankoop Derbi

Algemene vragen over Derbi.
Motorchick
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 11:20
Vervoersmiddel: -

Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Motorchick »

Beste lezers,

Ik ben recentelijk bij een Derbi GPR 50 uit 2007 wezen kijken voor een mooie prijs. Echter mocht ik alleen een rondje door de straat rijden, omdat deze niet verzekerd was. Ook kreeg ik wantrouwen toen de verkoper zei dat 'de kilometerstand wel mee viel' en 'die gebreken heel normaal zijn' en 'dat het meeste met een paar tientjes wel te maken valt'. De ketting zag er niet goed uit, meerdere kabels waren stuk en volgens mij was de brommer slecht onderhouden.

Ik heb nu een Derbi GPR 70 op het oog en ben erg enthousiast :woot:

Graag hoor ik jullie mening over deze brommer.

Het gaat om een Derbi uit 2010, 6 versnellingen, 70 cc cilinderinhoud en 8500 km op de teller.
Brommer heeft altijd binnen gestaan volgens de verkoper en is goed onderhouden.

Hieronder de link naar de advertentie:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Er staat veel informatie over de aanpassingen.
Ik heb de eigenaar gebeld en hij heeft me bevestigd wat op marktplaats stond. Hij krijgt binnenkort een auto en doet daarom de brommer weg. Hij heeft nog filmpjes gestuurd van het geluid en klinkt erg goed.

Ik woon niet in de buurt en wil daarom pas langs gaan als het de moeite waard is.

Wat zeggen jullie? De moeite waard?
Hij is wat prijzig, maar naar mijn mening is dat geld ook zeker in de brommer gestopt.

Hoor graag jullie advies :happy:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ziet er heel erg netjes uit (op de foto's), weet niet of het een 70cc Metrakit Pro Race 3 is of een Metrakit SP3.
Maar beide cilinders zijn extreem goed en leuk.

De prijs is wel redelijk lijkt mij, als die motorisch ook correct is (geen getik / lekkages / loopt netjes).
Denk dat het een 50/70cc Voca uitlaat is (en geen 80cc), maar dat kan ik zo niet zien. 125km/u zal wel op de teller zijn (Maar alsnog netjes voor een GPR).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Als ik je bericht zo lees dan ga je voor een eerste brommer kijken. Daarom zou ik je ondanks dat deze brommer er erg netjes uitziet (op de foto's) toch een andere brommer aanraden.
als je bereid bent rond de €2000 uit te geven kun je naar mijn mening beter op zoek gaan naar een originele GPR.
Als de prop bij die GPR uit de uitlaat is haalt hij alsnog een 80km / uur op de teller.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Gpr en 70cc vind ik ook lastig met waarde bepaling. Een 10 jaar oude gpr is minder waard dan een senda in dezelfde staat. 70cc setup kost natuurlijk wel geld zeker ook voor een goede setup maar betekend ook vaak een waarde vermindering. Ik vind hem zelf te duur en zou zelf een oudere nemen ook wat minder snel omdat de kans dat er iets mee gebeurt vrij groot is
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

JoopKarelSpank schreef:Gpr en 70cc vind ik ook lastig met waarde bepaling. Een 10 jaar oude gpr is minder waard dan een senda in dezelfde staat. 70cc setup kost natuurlijk wel geld zeker ook voor een goede setup maar betekend ook vaak een waarde vermindering. Ik vind hem zelf te duur en zou zelf een oudere nemen ook wat minder snel omdat de kans dat er iets mee gebeurt vrij groot is
Ben ik het volledig mee eens! voor een bedrag van rond de €2000 kun je ook GPR zoeken met een wat lagere kilometerstand.
je kan dan eerste met een 50cc/70cc uitlaat gaan rijden en later altijd nog een 70cc monteren met desnoods een groter carburateur etc.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Motorchick
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 11:20
Vervoersmiddel: -

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Motorchick »

Bedankt voor jullie advies!

Heb de verkoper laten weten dat ik de brommer helaas wegens de prijs moet laten staan. Ik wilde verder kijken naar een GPR met lagere kilometerstand, tot hij net appte dat hij graag telefonisch contact wil opnemen.

Als hij wil zakken tot 1700, is dat dan een goede deal? Of raden jullie mij deze brommer sowieso af?
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

dan vind ik het al wat interessanter worden, je kan het altijd proberen. de brommer op de foto's ziet er erg netjes uit nieuwstaat zelfs bijna ik zou het gewoon proberen en dan als je gaat kijken goed kritisch zijn. Zorgen dat je iemand met verstand van brommers/motoren mee hebt en ook goed kijken of al die 'aanpassingen' er een beetje goed van dichtbij uit zien
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Motorchick schreef:Bedankt voor jullie advies!

Heb de verkoper laten weten dat ik de brommer helaas wegens de prijs moet laten staan. Ik wilde verder kijken naar een GPR met lagere kilometerstand, tot hij net appte dat hij graag telefonisch contact wil opnemen.

Als hij wil zakken tot 1700, is dat dan een goede deal? Of raden jullie mij deze brommer sowieso af?
Ik zou voor een nette originele 50cc gaan!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Bm9wtf
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 22:31
Vervoersmiddel: Derbi gpr 50 2007

Re: Aankoop Derbi

Ongelezen bericht door Bm9wtf »

Een originele gpr gaat waarschijlijk minder problemen hebben, en is sws wat fijner voor een beginner. Check je buurt ook voor de politie, want zo een opgevoerde gpr merken ze wel. Blijkt het dat het met de politie mee valt zou m dan pas opvoeren dmv betere cilinder enz.
Plaats reactie