Een paar dagen geleden zag ik dat mijn kvs reservoir opeens leeg raakte. Dus ik deed gewoon dop eraf en kvs bijgevuld. Was vergeten te ontluchten, dat had ik daarna gedaan. Had ook trouwens mn derbi schoongemaakt.
Toen ik ging rijden merkte ik na het gas los laten (met koppeling in) hij heel traag afzakt van toeren. Soms zelf in hogere toeren ging en daarna heel langzaam afzakken. Een paar weken geleden was dit niet zo dus het kwam zomaar (nadat kvs bijvullen). Ik zag ook dat het een beetje kvs lekte bij de radiateur slang.
Ik dacht dus dat het misschien iets met de carburateur is. Heb de carb schoongemaakt en gas schuif schiet gewoon terug. Terug gemonteerd en nog steeds hetzelfde probleem. Daarna getest met deo of ie ergens valse lucht trekt, en dat was niet het geval.
Een maat adviseerde om de stationairschroef iets uit te draaien kijken of dat helpt. Ik moet dst nog doen. maar misschien weet iemand anders hoe ik het kan oplossen.
Derbi zakt traag van toeren af
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Derbi zakt traag van toeren af
Als ik zo lees dat er ook koelvloeistof langs de radiateur slang lekt dat moet ik direct denken aan een lekke koppakking!Serif schreef:Toen ik ging rijden merkte ik na het gas los laten (met koppeling in) hij heel traag afzakt van toeren. Soms zelf in hogere toeren ging en daarna heel langzaam afzakken. Een paar weken geleden was dit niet zo dus het kwam zomaar (nadat kvs bijvullen). Ik zag ook dat het een beetje kvs lekte bij de radiateur slang.
Je koelvloeistof blijft dan niet op één pijl omdat er door de lekker koppakking koelvloeistof door de cilinder kan lekken en bij de verbranding terecht kan komen. De gevolgen zijn dat het koelvloeistofpijl daalt, je veel witte rook hebt en dat door de opbouw van druk in het koelsysteem de slangen gaan lekken (kunnen de druk niet aan).
Je kan eventueel kijken of de brommer extreem veel witte rook uitslaat bij het rijden. Als dit het geval is kan ik je aanraden je koppakking te vervangen laat maar even weten of je wat hebt aan deze informatie eventueel kan ik je dan ook kort uitleggen hoe je de koppakking vervangt!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 12 mar 2018, 19:53
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 70cc hebo
Re: Derbi zakt traag van toeren af
Ik had ook al naar de kleur van mijn blokolie gekeken en het was gewoon normaal bruin. Niet dat witachtige spul. Hij rookt geen witte maar blauwe rook. Ik zou niet weten wat het probleem zou kunen zijn.
Vanochtend wou ik m starten en deed ie het. 100meter verder verzoop ie en ging ie uit. Naar de bougie gekeken en was nat en zwart. Er zit nu sproeier 100 in. Welke sproeier is goed denk je? Heb nu 2 problemen met de derbi. Hij verzuipt en blijft op toeren hangen.
Vanochtend wou ik m starten en deed ie het. 100meter verder verzoop ie en ging ie uit. Naar de bougie gekeken en was nat en zwart. Er zit nu sproeier 100 in. Welke sproeier is goed denk je? Heb nu 2 problemen met de derbi. Hij verzuipt en blijft op toeren hangen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Derbi zakt traag van toeren af
Wat is je setup?
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 12 mar 2018, 19:53
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 70cc hebo
Re: Derbi zakt traag van toeren af
Derbi senda xtreme 2006
70cc hebo
21mm dellortho
Gianelli conti
Powerfilter
70cc hebo
21mm dellortho
Gianelli conti
Powerfilter
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Derbi zakt traag van toeren af
Zou als ik er zelf mee bezig was gewoon even de cilinder gaan bekijken!Serif schreef:Derbi senda xtreme 2006
70cc hebo
21mm dellortho
Gianelli conti
Powerfilter
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee