Kickstart tandwiel niet naar voren

Algemene vragen over Derbi.
Derbi_sm
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 11:18
Vervoersmiddel: Derbi sm drd

Kickstart tandwiel niet naar voren

Ongelezen bericht door Derbi_sm »

Sinds ik nieuw ben op dit forum zal ik mezepf even voorstellen.
Ik ben de eigenaar van een derbi sm drd uit 2005.
Laatst was mijn veer van de kickstart los geschoten en bleef het tandwiel naar voren hangen, na dit te hebben terug gezet wil het tandwiel op de kickstart niet meer naar voren wanneer ik hem aan kick...
Ik heb meerdere video's gekeken over hoe de kickstart ge(de)monteerd moet worden en volg deze stappen dan ook op.
Dus in het kort: wanneer ik mijn brommer aan kick (blok open en dicht, en wanneer dicht zonder olie er in want ik wilde kijken of hij het weer deed) komt het tandwiel niet naar voren over het rondsel, maar blijft hij op zijn plaats.
Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?
Laatst gewijzigd door Derbi_sm op di 15 mei 2018, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Kickstart tandwiel niet naar voren

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarschijnlijk heb je hem niet goed in elkaar gezet / niet goed gemonteerd. Of heb je de kickstart niet goed gespannen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Derbi_sm
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 11:18
Vervoersmiddel: Derbi sm drd

Re: Kickstart tandwiel niet naar voren

Ongelezen bericht door Derbi_sm »

derbi-ftw schreef:Waarschijnlijk heb je hem niet goed in elkaar gezet / niet goed gemonteerd. Of heb je de kickstart niet goed gespannen.
ik heb hem vrij zeker goed in elkaar gezet, maar het spannen zou het probleem kunnen zijn.
thnx
Derbi_sm
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 11:18
Vervoersmiddel: Derbi sm drd

Re: Kickstart tandwiel niet naar voren

Ongelezen bericht door Derbi_sm »

derbi-ftw schreef:Waarschijnlijk heb je hem niet goed in elkaar gezet / niet goed gemonteerd. Of heb je de kickstart niet goed gespannen.
okey de veer is goed en ik heb alle stappen van dit filpmje gevolgd ( https://youtu.be/YMERGRom2IU )maar het tandwiel gaat nu af en toe wel naar voren maar dan is het 2x kicken en dan grijpt hij weer niet...
Plaats reactie