Voorrem doet het niet goed

Algemene vragen over Derbi.
lvlupp01
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2008

Voorrem doet het niet goed

Ongelezen bericht door lvlupp01 »

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe rempomp op mijn brommer gezet. Ik had hem ontlucht en hij deed het prima wel erg strak maar stopte gelijk, sinds vorige week begon ik steeds meer remkracht te verliezen tot het punt waar ik geen remkracht meer heb. Als ik de rem hendel heel snel inknijp heb ik voor een seconde remkracht en dan is het weer weg?? Weet iemand wat er aan de hand is?


Ik heb hem al opnieuw ontlucht

Ik heb de remvloeistof nu al 3 keer vernieuwd maar er komt wel steeds weer zwarte oude remvloeistof bij in het reservoir.


Groet, Thom
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Voorrem doet het niet goed

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Chinese rempomp of originele degelijke rempomp? (Ajp/Brembo/etc)

Lekt die verder nergens vloeistof?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
lvlupp01
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2008

Re: Voorrem doet het niet goed

Ongelezen bericht door lvlupp01 »

derbi-ftw schreef:Chinese rempomp of originele degelijke rempomp? (Ajp/Brembo/etc)

Lekt die verder nergens vloeistof?


Het is deze rempomp https://www.josdijkman.nl/voorrempomp-r ... pleet.html

En hij lekt niet
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Voorrem doet het niet goed

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ziet er Chinees (goedkoop) uit. Maar daar kan ik niets over zeggen.

Wellicht nog niet volledig ontlucht / banjobout niet goed vast gezet / remleiding lek / fabricage fout.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Voorrem doet het niet goed

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik heb me er een tijdje op ingelezen omdat ik graag voor een project een radiale remklauw wilde monteren, er zijn wel rempompen die bijna ok zijn op een paar details na die er voor kunnen zorgen dat hij lek raakt (bramen e.d.) maar er zijn er ook die gewoon niet goed zijn. Ik zou het in jouw geval hem er gauw afhalen en voor een 2e handse origineel zoeken of je oude reviseren(tenzij je een nieuwe ajp wilt kopen dat is de makkelijkste optie) eventueel een setje op druk kan ook makkelijk zijn.

Als je bedenkt dat een originele AJP 100-130 euro kost en de rempompen uit china tussen de 10 en 60 euro denk ik dat je je moet realiseren dat je er nu eentje hebt gekocht die direct uit china je zo'n 10-11 euro zou kosten. De duurdere zou je eventueel kunnen proberen, de goedkopere zou ik niet met mijn leven vertrouwen. Chinezen zijn ook niet in alle vakgebieden waar ze spullen in verkopen even goed. Motor en brommeronderdelen hoor je veel negatiefs over, ik heb zelf ook chinese spiegels en die zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven. Bijvoorbeeld Drones en drone onderdelen zijn ze wel erg goed in daar lopen ze echt op voor(als je de goede merken kiest)
Plaats reactie