Derbi valt uit na tijdje rijden

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
RBZ
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 18:28
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition

Derbi valt uit na tijdje rijden

Ongelezen bericht door RBZ »

Beste forumbezoekers,

Ik heb een probleempje met mijn Derbi DRD Evo limited edition en weet niet wat er aan de hand is.
Wanneer ik ongeveer 15 minuutjes rijd reageert mijn Derbi nauwelijks/niet meer op het gas en valt hij na enkele seconden uit. Hierna krijg ik hem ook niet meer gestart. Vóor dat deze problemen zich na 15 minuten voordoen rijdt hij echter helemaal top dit is het rare eraan...
Wanneer ik de brommer dan een dag laat staan start hij de volgende dag gewoon weer en kan ik er weer eventjes op rijden totdat precies hetzelfde gebeurt...
Ik heb niets aan de brommer gedaan waardoor dit probleem kan zijn ontstaan, het gebeurde voor het eerst na tocht van ongeveer 1.5 uurtje rijden en is sinds dien niet weggegaan.

Weet iemand toevallig wat het probleem is? Ik heb gehoord dat het lijkt op een brandstof probleem. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb mijn carb en sproeier al schoongemaakt maar dit heeft het niet opgelost.

Alvast bedankt voor het meedenken!

-R.
Lekker touren! | STT - SchakelTeamTiel
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi valt uit na tijdje rijden

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Brandstof probleem zou ook mijn eerst gedachte zijn. Je kunt kijken of je vlotterbak nog vol is met brandstof nadat die uitgevallen is en/of de bougie droog of nat is.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
RBZ
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 18:28
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition

Re: Derbi valt uit na tijdje rijden

Ongelezen bericht door RBZ »

Bedankt voor de reactie. Maar is het niet raar dat ik elke dag een flink stuk normaal kan rijden als het een brandstofprobleem is?

De bougie is in ieder geval in orde die ziet er prima uit dat had ik al bekeken..
Lekker touren! | STT - SchakelTeamTiel
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi valt uit na tijdje rijden

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Vonkt die ook als die uitgevallen is? (CDI probleem)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie