Sneller door uitlaat

Algemene vragen over Derbi.
Liam Guffroy
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 15:51
Vervoersmiddel: Brommer

Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Liam Guffroy »

Hallo

Ik zit met een vraag.
Ik wil de leovince x-fight op mijn derbi drd xtreme 2012 zetten. Als die erop staat ga ik daardoor sneller rijden of moet ik dan nog aanpassingen doen?

Alvast bedankt.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Welkom op het forum! In grote lijnen betekent een andere uitlaat dat je brommer sneller gaat lopen. Je moet ook je brommer nog afstellen. Dit doe je door een grotere sproeier in je carburateur te draaien. Is je brommer al wel helemaal ontgrensd?

Als je brommer harder op moet trekken of harder moet gaan lopen kun je eventueel ook nog wat doen aan de tandwielverhouding
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Liam Guffroy
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 15:51
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Liam Guffroy »

Xtreme-R schreef:Welkom op het forum! In grote lijnen betekent een andere uitlaat dat je brommer sneller gaat lopen. Je moet ook je brommer nog afstellen. Dit doe je door een grotere sproeier in je carburateur te draaien. Is je brommer al wel helemaal ontgrensd?

Als je brommer harder op moet trekken of harder moet gaan lopen kun je eventueel ook nog wat doen aan de tandwielverhouding
Ik zou graag een manier hebben om mijn brommer ook weer 45km/h te laten rijden dus niet te veel afsnijden of lassen, want ik zou alleen deze zomer sneller willen rijden(veel politie waar ik naar school ga) en hij is niet ontgrenst.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Als je brommer op dit moment 45 km / uur loopt zou ik de uitlaat er af halen en de begrenzer in de luchtfilter ook. deze kun je terugplaatsen tegen de tijd dat je weer naar school gaat.
Je kan dan deze zomer met de xfight gaan rijden, carburateur afstellen is niet het meest moeilijke klusje.....
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Liam Guffroy
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 15:51
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Liam Guffroy »

Xtreme-R schreef:Als je brommer op dit moment 45 km / uur loopt zou ik de uitlaat er af halen en de begrenzer in de luchtfilter ook. deze kun je terugplaatsen tegen de tijd dat je weer naar school gaat.
Je kan dan deze zomer met de xfight gaan rijden, carburateur afstellen is niet het meest moeilijke klusje.....
Laatste vraagje,

Is het niet slecht voor je brommer om de uitlaat eraf te halen, en hoe kan ik met de uitlaat sneller rijden?
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Sneller door uitlaat

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Maakt niet uit, zolang je niet zonder een uitlaat gaat rijden zie ik totaal geen problemen met het verwijderen van je uitlaat.
je tweede vraag snap ik niet helemaal. Als je bedoelt waarom een snellere uitlaat sneller loopt dat een standaard dan is het antwoord dat dat met druk te maken heeft.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Plaats reactie