Derbi loopt niet. vonkt wel en krijgt benzine

Algemene vragen over Derbi.
joeskess
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 22:01
Vervoersmiddel: derbi senda X-race 2006

Derbi loopt niet. vonkt wel en krijgt benzine

Ongelezen bericht door joeskess »

Hoi, ik heb via marktplaats een volledig gereviseerd OT blok gekocht en daar zelf een nieuwe airsal 50cc snel cilinder en zuiger op gezet. Ik heb de carburateur met precies dezelfde afstelling als mijn ander blok erop gezet en dat blok had dezelfde setup. Het enige verschil is dat mijn oude blok NT is en mijn nieuwe OT. De kvs is al goed aangesloten. De bedrading is ook anders, ik heb vier draden uit de ontsteking en drie daarvan (rood, wit, groen) zitten in de cdi er steekt alleen nog een geel draad los uit die nergens op zit aangesloten.

Nu het probleem. Ik krijg hem totaal niet gestart, nog geen plofje of een teken van aanslaan. Het enige wat hij af en toe doet is tijdens het aanlopen 'sist' hij heel hard uit de uitlaat en als dat een paar keer gebeurd wordt de uitlaat warm. als ik het probeer zonder uitlaat zie ik steekvlammen (soort backfires maar zonder de knal) dus heb het gevoel dat het de ontsteking is maar dat vindt ik raar want de ontsteking staat juist afgesteld met de twee markeringen tegenover elkaar. Ik snap er niks meer van; de bougie vonkt, de ontsteking staat goed afgesteld. Hij krijgt wel benzine want de bougie wordt nat. Wat ik weer heel raar vindt want hij vonkt wel. Ik heb geen oliepompje dus heb zelf gemengt, een beetje aan de rijke kant ivm nieuwe cilinder. Hij doet het ook niet zonder luchtfilter dus lucht is het ook niet. Het membraan is volgens mij nog goed en hij heeft compressie. Ik wordt een beetke radeloos aangezien er gewoon niks gebeurt en er nooit een teken van leven is. Ik hoop dat iemand me kan helpen. (A)
Thom-van-Dam-2002
Derbi fan
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi Drd racing 2013 zwart ( tpr 50cc, voca Warrior)
Locatie: Ouddorp

Re: Derbi loopt niet. vonkt wel en krijgt benzine

Ongelezen bericht door Thom-van-Dam-2002 »

Weetje zeker dat de bougie vonkt?
Thom-van-Dam-2002
Derbi fan
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi Drd racing 2013 zwart ( tpr 50cc, voca Warrior)
Locatie: Ouddorp

Re: Derbi loopt niet. vonkt wel en krijgt benzine

Ongelezen bericht door Thom-van-Dam-2002 »

Als ik jouw was zou ik eerst de bedrading na kijken.
Plaats reactie