Krijg derbi niet afgesteld

Algemene vragen over Derbi.
niran078
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 85th anniversary

Krijg derbi niet afgesteld

Ongelezen bericht door niran078 »

Beste lezer

Ff kort wat er gebeurt is,

ik rij al 2 jaar op mn derbi en heb er best veel verstand van, zo heb ik laatst complete blokrevisie uitgevoerd met nieuwe doppler race en originele cilinder. Nou ging die originele cilinder me niet snel genoeg, dus na 250km inrijden heb ik er een 80cc airsal op gegooid. Deze heb ik inmiddels al 100km rustig ingereden met de originele 17.5mm dellorto. Verder heb ik een volledig ontgrendste originele uitlaat (zonder prop, katalisator of piemel). Nou heb ik van de week een 21 mm dellorto met bijpassend spruitstuk gekocht. Maar nu krijg ik deze niet goed afgesteld. bij stationair lijkt t alsof de choke erop zit terwijl deze er niet op zit. Hij loopt de veeeel te rijk met een pik zwarte bougie en een stotter bij 6k toeren waar je u tegen zegt. Dus ik al van sproeier 102 naar 90 gegaan met tussenstukjes. Nou loopt ie met 90 nog steeeds veeeeel te rijk bij stationair en loopt hij zonder gas bij te geven niet eens stationair met de stationairschroef helemaal in. Draaien aan de luchtschroef doet vrijwel niks en de naald staat gewoon in het midden. Nou ging ik een stukje rijden met dus sproeier 90. Op een gegeven moment trok ie zichzelf toch door de stotter en in de powerband, hij vloog vooruit maar toen ik mn gas los liet bleef hij 10k toeren draaien en stopte hij alleen door de sleutel om te draaien (ik denk dat die na de stotter veeeel te arm liep en dus in de toeren bleef hangen. Waar kan dit aan liggen?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Krijg derbi niet afgesteld

Ongelezen bericht door Narco »

niran078 schreef:Waar kan dit aan liggen?
Aan de afstelling.
Sproeier 90 lijkt mij best wel klein, zelf heb ik sproeier 290 in 28mm carb op 88cc BRK.

Heb je de squish wel goed staan ?
Eventueel kan je ook de stationair sproeier aanpassen, tot 4000 toeren wordt het mengsel bepaald door de stationair sproeier, na 4000 door de hoofdsproeier.

Verder is de originele uitlaat ook niet aan te bevelen op een 80cc cilinder, dat maakt de afstelling ook lastiger en misschien wel onmogelijk ermee om hem lekker te laten rijden.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
niran078
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 85th anniversary

Re: Krijg derbi niet afgesteld

Ongelezen bericht door niran078 »

Heel erg bedankt voor de reactie, mn brommer liep helaas ook veel te rijk met sproeier 102, dus te klein is ie niet, gasnaald ook al armer gezet, verder reed mn derbi heel erg goed met die 80cc met std uitlaat en 17.5mm, top was rond de 95 en super veel torque met een hele goede optrek en auto wheelie. Dus die std uitlaat zal nog steeds wel lekker rijden, squish staat trouwens perfect binnen de marges.
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Krijg derbi niet afgesteld

Ongelezen bericht door Narco »

Van sproeier 102 naar 90 is een grote stap, je zou 100 / 98/ 96 / 94 / 92 kunnen proberen.

De originele uitlaat op een 80cc kan nooit goed zijn.
Je zou dit eens kunnen lezen … https://www.tomosforum.nl/uploads/File/ ... itlaat.pdf
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Krijg derbi niet afgesteld

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Op hoeveel heb je je squish dan gezet? en een originele uitlaat op een 80cc is echt nooit goed.

Zal best leuk zijn het koppel, maar je cilinder kan de uitlaat gassen nu niet optimaal kwijt.
Dus ga er maar van uit dat je cilinder binnenkort een warmloper of vastloper gaat krijgen.

Een grotere carburateur is ook niet verkeerd > meer brandstof = ook meer koeling.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie