Krijg derbi niet afgesteld
Geplaatst: do 04 okt 2018, 22:25
Beste lezer
Ff kort wat er gebeurt is,
ik rij al 2 jaar op mn derbi en heb er best veel verstand van, zo heb ik laatst complete blokrevisie uitgevoerd met nieuwe doppler race en originele cilinder. Nou ging die originele cilinder me niet snel genoeg, dus na 250km inrijden heb ik er een 80cc airsal op gegooid. Deze heb ik inmiddels al 100km rustig ingereden met de originele 17.5mm dellorto. Verder heb ik een volledig ontgrendste originele uitlaat (zonder prop, katalisator of piemel). Nou heb ik van de week een 21 mm dellorto met bijpassend spruitstuk gekocht. Maar nu krijg ik deze niet goed afgesteld. bij stationair lijkt t alsof de choke erop zit terwijl deze er niet op zit. Hij loopt de veeeel te rijk met een pik zwarte bougie en een stotter bij 6k toeren waar je u tegen zegt. Dus ik al van sproeier 102 naar 90 gegaan met tussenstukjes. Nou loopt ie met 90 nog steeeds veeeeel te rijk bij stationair en loopt hij zonder gas bij te geven niet eens stationair met de stationairschroef helemaal in. Draaien aan de luchtschroef doet vrijwel niks en de naald staat gewoon in het midden. Nou ging ik een stukje rijden met dus sproeier 90. Op een gegeven moment trok ie zichzelf toch door de stotter en in de powerband, hij vloog vooruit maar toen ik mn gas los liet bleef hij 10k toeren draaien en stopte hij alleen door de sleutel om te draaien (ik denk dat die na de stotter veeeel te arm liep en dus in de toeren bleef hangen. Waar kan dit aan liggen?
Ff kort wat er gebeurt is,
ik rij al 2 jaar op mn derbi en heb er best veel verstand van, zo heb ik laatst complete blokrevisie uitgevoerd met nieuwe doppler race en originele cilinder. Nou ging die originele cilinder me niet snel genoeg, dus na 250km inrijden heb ik er een 80cc airsal op gegooid. Deze heb ik inmiddels al 100km rustig ingereden met de originele 17.5mm dellorto. Verder heb ik een volledig ontgrendste originele uitlaat (zonder prop, katalisator of piemel). Nou heb ik van de week een 21 mm dellorto met bijpassend spruitstuk gekocht. Maar nu krijg ik deze niet goed afgesteld. bij stationair lijkt t alsof de choke erop zit terwijl deze er niet op zit. Hij loopt de veeeel te rijk met een pik zwarte bougie en een stotter bij 6k toeren waar je u tegen zegt. Dus ik al van sproeier 102 naar 90 gegaan met tussenstukjes. Nou loopt ie met 90 nog steeeds veeeeel te rijk bij stationair en loopt hij zonder gas bij te geven niet eens stationair met de stationairschroef helemaal in. Draaien aan de luchtschroef doet vrijwel niks en de naald staat gewoon in het midden. Nou ging ik een stukje rijden met dus sproeier 90. Op een gegeven moment trok ie zichzelf toch door de stotter en in de powerband, hij vloog vooruit maar toen ik mn gas los liet bleef hij 10k toeren draaien en stopte hij alleen door de sleutel om te draaien (ik denk dat die na de stotter veeeel te arm liep en dus in de toeren bleef hangen. Waar kan dit aan liggen?