raar probleem gilera smt 50cc

Algemene vragen over Derbi.
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

hallo,
ik heb een vreemd probleem met mijn gillera smt standaard 50cc. kom er niet uit en ik kan ook niks vinden op het internet. dus ik dacht laat ik toch maar eens vragen of iemand anders dit probleem herkent. dus bij deze,
ik heb een tijdje gehad dat als ik hoog in toeren rij en dan gas los liet dat als ik dan weer gas wil geven die een paar seconden dood viel. dat was op een dag zomaar klaar dus heb er verder niet meer naar omgekeken. maar nu is het veel erger geworden hij rijdt onder de powerband heel mooi en kan je er niks aan vernemen tot dat je hem door trekt, dan valt die gewoon weg en dan hou ik gas vol open en duurt het ong 5 seconden voor die weer aanslaat het klinkt als of die smoort. ook zakt die langzaam in toeren in zijn 5 en 6 met windt tegen. ik heb al van alles geprobeerd zoals luchtfilter, cdi, carb schoongemaakt, bougie dop, bougie kabel, en bougie zelf. het komt uit het niets dus ik vermoedt dat het niet de afstelling is ook heb ik het spruitstuk gecontroleerd op valse lucht. ik snap er niks meer van en voor dat ik alles open trek en alles ga reviseren wou ik toch nog even vragen komt iemand dit bekend voor weet iemand er een oplossing voor. ik gebruik hem voor woon/werk dus hij is best belangrijk en ik erger mij er groen en geel aan.
het gaat om een gillera smt met een derbi ot blok en alles standaard behalve de uitlaat dat is een yasuni onderlangs.
ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen,
alvast bedankt,
Ronald
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien het clipje van de gasnaald eraf geschoten? en heb je al geprobeerd een grotere hoofd sproeier te monteren?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

bedankt voor u reactie nu u het zegt is mij dat eerder overkomen ik heb al wel een grotere sproeier geprobeerd maar niet naar de gasnaald gekeken ik ga het gelijk bekijken!
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

ik heb even gekeken maar het clipje zat er nog wel gewoon op was er bijna van overtuigd dat die er af zou liggen want het is wel een soort gelijk effect inderdaad. toch bedankt!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Is er wel (volgas) mee te rijden, bijvoorbeeld een rit van 10km?
Wat voor kleur heeft de bougie? Denk niet dat het iets helpt maargoed.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Narco »

Ik denk dat de CDI defect is.
Eén van onze 2 Derbi's ging plotseling ook stotteren, ongeveer hetzelfde als wat Ronald beschrijft.
En ik kon de oorzaak ook niet vinden, totdat ik de CDI verving voor een nieuwe waarmee het probleem direct weg was.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

Nee er is totaal niet volgas mee te rijden ik kan volgass optrekkenmaar halverwege de powerband valt die gewoon weg stotterd die een paar x en een paar seconden later is die er weer zolang ik maar gas hou de bougi is wel mooi koffie bruin niet donker en ook niet nat ofzo.

Cdi zou k naar kijken ik had ooit al een nieuwe besteld omdat de vorige eigenaar zij dat die met regen uit viel maar toen ik hem thuis kreeg bleek het een blauwe te zijn en daar liep die heel raar op dus toen ben ik door blijfen rijden op mijn oude originele en nooit problemen mee gehad ik heb ze vorige week wel uitgewisselt en het werdl wel iets anders maar het probleem blijft wel is het een idee om dat toch maar gewoon een goeie originele te kopen of kan het misschien ook aan de ontsteking spoel liggen?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Narco »

Ikzelf heb een goede imitatie CDI gekocht van het merk TNT, deze kost € 25,00 en is gewoon goed, doet het bij ons al 3 maanden probleemloos
Deze is bijvoorbeeld bij Easy Parts te koop, zie hier: LINK
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Probeer eerst maar een gebruikte CDI van iemand anders te gebruiken, voordat je wat besteld.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

Ik heb een goeie cdi geprobeerd geen verschil heel raar. Ik weet echt niet wat het verder nog kan zijn. Ik hoop dat jullie nog iedeen hebben?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wellicht een motorisch probleem? Kapotte cilinder pakking / versleten zuiger veer / versleten cilinder / membraan defect.

Zit het vacuum slangetje nog goed op de carburateur en werkt de vacuumkraan nog correct.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Ronald1109
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 17:06
Vervoersmiddel: gillera smt

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Ronald1109 »

oke dan daar gaan we weer :palm: ik heb besloten om mijn cilinder en zuiger te vervangen voor een ander omdat alles toch mooi versleten was er zaten een paar beste krassen in en de zuiger was onder de zuiger veren zwart. naar mijn mening een wonder dat dat ding nog liep. dus ik heb bij josdijkman een airsel 70 besteld ik denk dan moeten we er ook gelijk op voor uit gaan. nu stottert die toch nog heel veel en dat is afstelling natuurlijk maar hij valt af en toe nog wel weg als ik gas los laat en dan weer gas wil geven. op hoge toeren heb ik natuurlijk nog niet geprobeerd maar ga er van uit dat dat ook nog steeds het zelfde is. het probleem blijft dus nog gewoon helaas.
Nick_050_fc
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 nov 2018, 21:15
Vervoersmiddel: Derbi 70cc

Re: raar probleem gilera smt 50cc

Ongelezen bericht door Nick_050_fc »

Hallo ronald

Dit probleen heb ik ooit gehad met mijn berbi uit 2005(wat volgensmij overeenkomt met die van jou) echter heb ik zo goed als alles geprobeert, denk aan cdi, vonkt de bougie goed en dit alles, uiteindelijk had ik nog 2opties over of een nieuw blok of mijn blok reviseren, het laatste heb ik gedaan, nieuwe onsteking,cdi,cab,cilinder,pakkingen keringen en de rest van alle spullen( ander blok was waarschijnlijk goedkoper maarja zo blijf je ook bezig) ook heb ik mijn kabbelboom uit elkaar getrokken en alles gectroleerdt zo nodig nieuwe stekkers eraan en alles verder doorgemeten, ik heb alles toen weer inmekaar gezet 70cctje erop afstellen en naar een paar uur ploeteren met de afstelling liep die weer als een zonnetje, om t lange verhaal kort te maken ;) heeft bij mij de kabelboom en pakkingen het gefixt dus raad ik je aan om dit te doen, bij mij heeft het gewerkt en heb er veel kilometers plezier van gehad, (edit) jos dijkman heeft wel mooie revisie setjes voor jouwn brommer :thumbup:
Plaats reactie