Aankoop schakelbrommer

Algemene vragen over Derbi.
Luc Mulder
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 21:02
Vervoersmiddel: n.v.t

Aankoop schakelbrommer

Ongelezen bericht door Luc Mulder »

Dag allen, :wave:

Ik ben 18 en ben momenteel bezig met mijn autorijbewijs. Het is altijd wel mijn droom om een schakelbrommer te kopen maar heb iemand nodig met meer verstand over schakelbrommers. ik ben niet nieuw in de brommer wereld, sleutelde vroeger aan mijn puch en de sym mio van mijn zus en doe een techniche opleidng. ik weet wel een beetje wat goede schakelbrommes zijn zoals: derbi, aprilia, beta, hm . Ik ben opzoek naar een nieuwe brommer die goed rijd en uniek is. Ik ben niet van plan om hen op te voeren. persoonlijk vind ik de Hm cre derapage een hele mooie brommer maar die zijn helaas niet tekoop in nederland (nieuw). Ik zou hen eventueel kunnen laten importeren maar dat zal wel heel duur zijn? of koop een 2e hands brommer en knap hen op naar eigen smaak (rebuild) of zal dat te hoog gegrepen zijn voor iemand die niks over schakel brommers afweet? Geld speeld niet zoveel een roll aangezien ik er lang voor gespaard heb, zolang het maar niet duuder is dan 4000 euro. Laat het me weten hoe jullie er over denken!!

Met vriendelijke groet,

Luc Mulder
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop schakelbrommer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Derbi heeft er leuke modellen bij zitten, maar net zoals Aprilia en de Honda HM of Beta.
De 2018 Derbi Senda Limited Edition kan een optie zijn (Maar een aantal van gemaakt, maar eerlijk gezegd niet perse uniek).
Met het budget zou je wel een nieuwe Derbi/Aprilia/Beta kunnen aanschaffen.

Eventueel zou je ook een tweedehands model kunnen aanschaffen voor c.a 1000 a 1500 euro (Kan meer of minder zijn, net wat je zoekt) en hier een project van maken zoals je hem zelf wilt hebben, dit kan wel zeker uniek worden! (En met het budget is dit prima te doen).

Het sleutelen eraan of hem compleet opnieuw opbouwen is prima te doen hoor. En mocht je een keer wat niet weten of vragen hebben, Derbi-Forum kan meestal wel helpen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Luc Mulder
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 21:02
Vervoersmiddel: n.v.t

Re: Aankoop schakelbrommer

Ongelezen bericht door Luc Mulder »

derbi-ftw schreef:Derbi heeft er leuke modellen bij zitten, maar net zoals Aprilia en de Honda HM of Beta.
De 2018 Derbi Senda Limited Edition kan een optie zijn (Maar een aantal van gemaakt, maar eerlijk gezegd niet perse uniek).
Met het budget zou je wel een nieuwe Derbi/Aprilia/Beta kunnen aanschaffen.

Eventueel zou je ook een tweedehands model kunnen aanschaffen voor c.a 1000 a 1500 euro (Kan meer of minder zijn, net wat je zoekt) en hier een project van maken zoals je hem zelf wilt hebben, dit kan wel zeker uniek worden! (En met het budget is dit prima te doen).

Het sleutelen eraan of hem compleet opnieuw opbouwen is prima te doen hoor. En mocht je een keer wat niet weten of vragen hebben, Derbi-Forum kan meestal wel helpen.
wat tof voor de snellle reactie!! ik denk dat ik een rebuild ga doen. is er nog een bepaald model of jaartal van derbi senda dat leuk/ mooi is voor custom rebuild?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Aankoop schakelbrommer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Eigenlijk is met elk model wel wat te doen, vaak word een Derbi Senda DRD (2006-2010) of Derbi Senda DRD Pro gebruikt voor voor unieke builds. Alleen is de DRD Pro wel wat moeilijker om aan te komen (zijn er niet veel van).

Elk type van de Derbi Senda is steeds beter geworden, en worden oude problemen verholpen in het nieuwe concept.

Bijvoorbeeld, de Derbi Senda X-race/Xtreme/SM (bouwjaar 2000-2010, vaak SDR op kentencard) hebben soms last van uitgesleten achterwiel naaf. De Derbi Senda DRD (2006-2010) kan af en toe een defect hebben met de km teller, voor de rest is dit ook een prima model voor een rebuild).

Kortom: Alles is mogelijk.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Sanno
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 17:16
Vervoersmiddel: Derbier GPR

Re: Aankoop schakelbrommer

Ongelezen bericht door Sanno »

Met de modellen die nu te koop staan zou ik zeker geen nieuwe kopen. Zoek je een supermotard of een racer? Zelf heb ik een zwak voor limiteds, zoek nu zelf een 2005 model die ik ook had in m'n brommertijd. Een limited 2008 zou een mooie basis kunnen zijn als je een rebuild project wil starten. Die zijn van zichzelf al uitgerust met mooie opties als waveschijven, marzocchi usd voorvork, pro link, aluminium achterbrug etc. De limiteds die nu te koop staan vind ik er maar saai uitzien vergeleken met 10 jaar terug.
Plaats reactie