Derbi schakelt inees heel slecht terug

Algemene vragen over Derbi.
StefanDerbiDRD
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 01 jan 2019, 19:02
Vervoersmiddel: Derbi SM 50 DRD RACING

Derbi schakelt inees heel slecht terug

Ongelezen bericht door StefanDerbiDRD »

Hallo allemaal,

Mijn derbi schakelt ineens enorm slecht terug, van zijn 6 naar zen 5 gaat prima zonder problemen maar de rest zit ik meerdere malen in het niks te schoppen. Ook zit er genoeg olie in en de olie is nog niet erg oud. Ook heb ik gelezen dat je rustiger het pedaal in moet trappen maar ook dit werkt niet. Mijn brommer heeft nog maar 15k gelopen dus ik vindt het wel appart. Ook als hij in zen 1 staat kan ik alsnog het schakelpedaaltje naar beneden drukken. Nou is mijn vraag of iemand zou weten waar dit probleem zit. Ik zat zelf te denken dat het misschien de schakelarm is? En welk deel van het blok kan ik dan het best demonteren? Zit namelijk te twijfelen of het bij me bak zit of me schakelarm dus bij de koppelingskant.

Gr Stefan
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi schakelt inees heel slecht terug

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je moet wel je koppeling gebruiken, en dan pas je schakel pedaal naar boven/beneden zetten.
Normaal gesproken hoor je netjes en rustig met 1 tikje met een Derbi te kunnen schakelen. Of je moet je koppelingskabel strakker zetten (op het blok mag die een paar mm spelling hebben).

Kan aan meerdere dingen liggen:
Verkeerde versnellingsbak olie, koppelingsplaten, schakel arm, schakelas (allemaal aan de rechterkant van het motorblok.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie