Blok revisie ivm valse lucht

Algemene vragen over Derbi.
Guus.b
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 06:19
Vervoersmiddel: Aprilia rs 50 2009

Blok revisie ivm valse lucht

Ongelezen bericht door Guus.b »

Beste forumleden,

Mijn zoon is in het bezit van een Aprilia RS50 bj 2009. omdat hier kennelijk hetzelfde blok onder hangt als van een derbi GPR stel ik hier mijn vraag.
Sinds kort last van stotteren en is niet meer stationair af te stellen. Carburateur uitelkaar gehad, schoongemaakt, sproeier vervangen was 88 nu 96 maar brengt niet veel.
Nu kwam ik er gister achter dat als ik de brommer scheef naar links hou hij zijn toeren verhoogt. Stationair schroef stond helemaal dicht. Deze wat terug geschroefd en werd bij weer scheef houden minder hoog. Nu denk ik dat misschien de krukaskering aan de linkerkant lekt waardoor hij valse lucht trekt en dat als de olie bij scheefstand dit lek afdicht je een "normale" situatie krijgt. Kan dit?

Nu mijn volgende vraag, kom verscheidene mensen online tegen die voor een bescheiden prijs een blokrevisie verrichten maar ben nog niemand in de buurt van Rotterdam tegen gekomen. Hoop dat hier iemand te vinden is daar ik dit zelf niet zie zitten.

Hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Gr,

Guus Jarno
niran078
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 85th anniversary

Re: Blok revisie ivm valse lucht

Ongelezen bericht door niran078 »

Ik heb van de zomer zelf mijn blokje gereviseerd, het is echt prima te doen als je wat gereedschap hebt. Ik zou je eventueel kunnen helpen. Ik kom uit Dordrecht
Guus.b
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 06:19
Vervoersmiddel: Aprilia rs 50 2009

Re: Blok revisie ivm valse lucht

Ongelezen bericht door Guus.b »

niran078 schreef:Ik heb van de zomer zelf mijn blokje gereviseerd, het is echt prima te doen als je wat gereedschap hebt. Ik zou je eventueel kunnen helpen. Ik kom uit Dordrecht
Hoi Niran078,
Thnx voor je reactie.
Was vergeten hier te plaatsen maar is vooralsnog niet meer nodig. Zijn op goed advies maar eens bij het begin, de carburateur, begonnen.
Carburateur ultrasoon laten reinigen, de gewone sproeier er weer ingezet, extra goed gekeken met terugplaasten en hem door iemand af laten stellen die weet wat hij doet.

Probleem zat hem dus kennelijk in een vieze carburateur. Ultrasoon reinigen kan je dus met de hand niet tegenop.
Hij rijd dus weer zonder problemen, maar mocht het toch eens nodig zijn dan weet ik je nu via dit medium te vinden.
Plaats reactie