Nieuwe Derbi Sensa start moeilijk, slechts 20km op teller

Algemene vragen over Derbi.
canonsvogel
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 10:08
Vervoersmiddel: Derbi Sensa 50 racing sm

Nieuwe Derbi Sensa start moeilijk, slechts 20km op teller

Ongelezen bericht door canonsvogel »

Hallo,
Ik heb vorige week een nieuwe Derbi Sensa racing sm gekocht. Versie: 2018, kenteken-datum: 2019
Er staat pas 20 km op. Bij aankoop starten deze direct. Toen ik thuis was ook. Echter na een nacht wachten startte deze niet goed meer met de kick starter en aanduwen ging ook slecht. Na pas 20 minuten aantrappen met de kick starten gaat deze aan. Volgende dag ging hij weer goed aan. De ene dag start hij goed en de andere voor geen meter. Ik heb de choke al geprobeerd en pool verschillende hoeveelheden gas. Als hij eenmaal aan is blijft hij aan. Als ik dan vervolgens de moter stop en weer aan trap gaat hij aan. Ik heb hem bij een brommerwinkel gekocht maar die is 50km bij mij vandaan dus daar kan ik ook niet zomaar langs. De benzinetank is vol en de mengsmering ook

Dus mijn vraag is: hoort dus zo? Moet deze misschien nog inrijden? Is hij verkeert afgesteld?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Nieuwe Derbi Sensa start moeilijk, slechts 20km op telle

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Start die ook niet met de choke erop? Zou namelijk wel moeten.

Choke vol aan zetten, 1 a 2 keer kickstarten = lopen. Daarna choke weer eraf zetten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie