brommer ontgrensen naar......

Algemene vragen over Derbi.
Tom.s
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi drd 2008

brommer ontgrensen naar......

Ongelezen bericht door Tom.s »

Hallo allemaal,

Ik heb nu bijna 3/4 jaar een derbi drd uit 2008. ik heb nu een tijdje begrenst gereden, maar ik kan altijd maar net mee komen met de auto's. hard gaat ie ook niet (top is nu ong. 55). nou vroeg ik mij af of het in praktijk nog uitmaakt of ik hem ontgrens naar 70 op de teller (dus ong. 65 in echte kilometers) of dat ik hem gelijk volledig ontgrens (ongeveer 80) voor als die dan toch een keer op de roller moet. zou ik er bijvoorbeeld nog zonder wok mee weg komen als ik ongeveer 60-65 op de roller ga. Mijn derbi is redelijk ori, maar ik heb wel mijn achterknipperlichten in mijn achterlicht zitten, kan ik hiermee een door een keuring komen?

MVG, Tom
Oli4-Derbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: do 25 apr 2019, 13:51

Re: brommer ontgrensen naar......

Ongelezen bericht door Oli4-Derbi »

Bij hoger dan 55km/h op de rollenbank krijg je wok, Die van mij loopt nu 57 echte kilometers dus ik heb ook net een probleem.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: brommer ontgrensen naar......

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Vanaf 57 km/h zit er inderdaad een wok aan verbonden. Soms heb je geluk dat wanneer je je respectvol en beleefd naar de agent gedraagd je eraf kan komen met een boete. Bij een brommer die 70-80 loopt gebeurd dit echter minder snel dan bij een die 60-65 loopt. Verder helpt het gewoon een boel als je beleefd, respectvol, meewerkend en "eerlijk" bent. Zo word ik vrij vaak aangehouden en noem altijd heel "eerlijk" dat mijn brommer 65 loopt, waar zij mee kunnen leven en tegelijkertijd dankbaar van zijn dat ik "eerlijk" ben.
Tom.s schreef: Mijn derbi is redelijk ori, maar ik heb wel mijn achterknipperlichten in mijn achterlicht zitten, kan ik hiermee een door een keuring komen?
Nee! Dit komt omdat dit achterlicht geen E-keurmerk bevat, welke verplicht is bij de verlichting op een bromfiets. Dit keurmerk heeft het achterlicht niet omdat hij niet aan de wettelijke eisen voldoet, namelijk de minimale afstand die knipperlichten uit elkaar moeten zitten. Deze regel bestaat om verwarring te voorkomen bij bestuurders die achter je rijden, over welke kant jij op wilt gaan.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie