Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
VerDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005, Aprilia Tuareg Rally 50

Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Ongelezen bericht door VerDerbi »

Hi,

Ik heb laatst een zeldzame Aprilia Tuareg Rally van marktplaats gekocht. De brommer heeft misschien al tien jaar stil gestaan. De accu was dood, motor blok olie zwart en bougie zwart. De brommer heb ik nog niet aan de praat gekregen omdat ik er nog geen benzine in heb gedaan en nieuwe motorblok olie.

De brommer is verder compleet. Maar ik loop tegen een probleem aan de sckakel pook stond bij aankoop in zijn neutraal. Maar de pook kan je helemaal van beneden naar boven bijna vertical heen en weer bewegen. Wanneer je echt helemaal naar beneden drukt gaat hij in zijn 1, heb ik het idee. En daarna naar boven in zijn 2 maar als ik dan weer naar boven duw gaat hij weer in zijn vrij en kan hem heel los bewegen. Als ik hem dan bijna verticaal naar boven beweeg. Gaat hij weer in een versnelling en dan weer naar beneden weer in zijn vrij.

Ik hoop niet waar ik wel bang voor ben dat de versnellingsbak stuk is. Die zijn namelijk schaars of niet te koop meer. Pakkingen zijn ook schaars en koppelingsplaten ook. (eigenlijk bijna alles :( )

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor dit probleem of een idee wat het kan zijn. Misschien zit er ergens vuil in het blok of achter het pedaal. Of dat de brommer eerst even een tijdje aan moet zijn geweest zodat de olie door het blok gaat. Hij koppelt wel met de koppeling!

Gr,

VerDerbi
Laatst gewijzigd door VerDerbi op do 20 jun 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Ben bang dat ie niet meer op een geldig kenteken staat?
Lijkt dat er nog maar een op kenteken staat:
Afbeelding

Had er nog nooit van gehoord, maar wat een prachtig ding!
Nu heb ik niet zoveel verstand van de wat oudere blokjes, maar ben bang dat het toch splitten word om eens naar de schakelas te kijken.
Misschien een idee om deze post te herposten op het motor-forum, misschien kom je daar mensen tegen die vroeger ervaring hebben gehad met deze brommer/blokken.

Ik heb hier trouwens nog wel de tekeningen voor je: https://www.easyparts.nl/choosedrawings ... EMEA).html
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Om hier onderdelen voor te krijgen is echt een hel, bijna niet te doen.
Verder zal het inderdaad misschien ook nog wel aan de schakelas kunnen liggen, lijkt mij niet direct de versnellingsbak.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
VerDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005, Aprilia Tuareg Rally 50

Re: Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Ongelezen bericht door VerDerbi »

Danieborg22 schreef:Ben bang dat ie niet meer op een geldig kenteken staat?
Lijkt dat er nog maar een op kenteken staat:
Afbeelding

Had er nog nooit van gehoord, maar wat een prachtig ding!
Nu heb ik niet zoveel verstand van de wat oudere blokjes, maar ben bang dat het toch splitten word om eens naar de schakelas te kijken.
Misschien een idee om deze post te herposten op het motor-forum, misschien kom je daar mensen tegen die vroeger ervaring hebben gehad met deze brommer/blokken.

Ik heb hier trouwens nog wel de tekeningen voor je: https://www.easyparts.nl/choosedrawings ... EMEA).html
De brommer staat idd niet op kenteken. Beter nog er is geen kenteken bij. De brommer wil ik wel weer op kenteken zetten alleen ik denk dat het blok zwaar is opgevoerd. De brommer heeft een Malossi cilinder kop er is denk ik kans dat het een 70/80cc brommer is. Dus dat wordt nog leuk voor keuren. Ik heb hem ook gerepost op het motor-forum. Thanks voor de tip! ;)
Laatst gewijzigd door VerDerbi op do 20 jun 2019, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VerDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005, Aprilia Tuareg Rally 50

Re: Aprilia Tuareg Rally Koppel pedaal doet gek

Ongelezen bericht door VerDerbi »

derbi-ftw schreef:Om hier onderdelen voor te krijgen is echt een hel, bijna niet te doen.
Verder zal het inderdaad misschien ook nog wel aan de schakelas kunnen liggen, lijkt mij niet direct de versnellingsbak.
Ik ik zal kijken. Anders wordt het aan de praat krijgen en weer verkopen.
Plaats reactie