Geen remkracht meer

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Geen remkracht meer

Ongelezen bericht door Nux »

Hallo allemaal.

Ik heb een jaar geleden een Derbi Senda DRD SM Euro4 gekocht. Nu heb ik mijn achtertandwiel vervangen en daarvoor moest mijn achteras eruit, ik heb de as er met bescherming uit getikt en tijdens het tikken viel een van mijn remblokjes uit mijn achterrem. Achterrem gedemonteerd, blokje erin, klaar. Toen ik een testrit ging maken voelde ik dat ik helemaal geen remdruk meer had. Ik heb thuis nog eens gekeken en er lekt nergens vloeistof uit en mijn remcilinder drukt gewoon nog aan. Ik kan mijn rempedaal nu ook moeiteloos helemaal indrukken. Mijn achterrem deed het perfect voordat het blokje eruit viel.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen???
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Geen remkracht meer

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

In principe zou je een paar keer goed moeten remmen, waarna de rem zichzelf zeg maar weer stelt. Werkt dit niet, heb je het toch waarschijnlijk niet helemaal goed gemonteerd of zit er lucht in de leiding. Lijkt me dat je brommer nieuw hebt gekocht? Hoe krijg je het dan überhaupt voor elkaar dat het remblokje eruit valt? Deze zou goed genoeg geborgd moeten zitten, anders velt hij er tijdens het rijden toch ook uit?
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Geen remkracht meer

Ongelezen bericht door Nux »

Oeps, sorry Danie, ik zie nu pas dat je gereageerd had. Het is inmiddels al opgelost, ik heb de rem ontlucht en hij doet het weer, blijkbaar waren mijn remblokjes op. Ik heb alsnog geen idee hoe het blokje er uit kon vallen maar ik heb nieuwe remblokjes besteld en daarna zou hij zo goed als nieuw moeten remmen. Alsnog bedankt voor de reactie.
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Plaats reactie