schakelpook heeft geen grip meer

Algemene vragen over Derbi.
MaxFaber
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 mar 2019, 14:58

schakelpook heeft geen grip meer

Ongelezen bericht door MaxFaber »

als ik naar beneden schakel dan laat mijn pookje los omdat die waarschijnlijk zijn grip verliest. Ik heb wat foto's gemaakt, misschien kunnen jullie zien wat er mis mee is. Het pookje heb ik al eens vervangen, dus ik ben bang dat het de schakelpedaal-as is die vervangen moet worden. Of zou ik ze aan elkaar kunnen lassen?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schakelpedaal-as, ik hoop dat ze duidelijk zijn

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schakelpedaal, de nieuwe, minder dan een week geleden vervangen

Edit: ondertussen gefixt, boutje nu wel heel strak aangedraaid, blijft het nu zeker wel houden. Heeft ook weer goede grip
Laatst gewijzigd door MaxFaber op ma 04 nov 2019, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never go faster then your guardian angel can go”
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: schakelpook heeft geen grip meer

Ongelezen bericht door 42 »

Kan de as niet helemaal goed zien, fotos zijn niet erg scherp maar ze zien er allebei niet best uit, maar het hoofdprobleem is je as denk ik, als je weer een nieuwe pook erop zet is die in no time ook weer prut.

Vastlassen kan in principe..als de pook geen exotisch materiaal is tenminste, mocht je ooit een revisie willen doen slijp je de boel weer los en kan je gelijk de as vervangen.
Let wel op dat je niet te lang gaat zitten lassen..zou slecht voor je keerring kunnen zijn als de boel te warm wordt.
Je hoeft em ook niet helemaal rondom te lassen, 1 of 2 puntjes moeten genoeg zijn.
Plaats reactie