Brommer wil niet meer hoger dan de 3e versnelling

Algemene vragen over Derbi.
Stefanderbi18
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 08:24
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Brommer wil niet meer hoger dan de 3e versnelling

Ongelezen bericht door Stefanderbi18 »

Hallo,

Mijn derbi senda xtreme wil niet meer hoger dan de 3e versnelling. Wanneer ik ga rijden is er in principe niks aan de hand, maar zodra ik door schakel van de 3 naar de 4 kan ik zo veel gas geven als ik wil het heeft gewoon geen zin. Dit is een poosje geleden uit het niets begonnen.

Mijn setup is:

-Doppler origin krukas
-Top performance 50cc cilinder met bij behorende zuiger
-17,5mm carb dellortho
-leovince xfight uitlaat
-tandwielverhouding 14-52

Momenteel zit er sproeier 88 in.

Het gaat om een derbi senda xtreme uit 2005, dus oud type.

Hoop echt dat er iemand is die mij kan helpen aangezien ik al veel dingen heb geprobeerd.

Ik heb geprobeerd de sproeier te veranderen, cdi/bobine vervangen, membraan vervangen, kleiner voortandwiel geprobeerd en zelfs gekeken of hij het met de 14mm carb wel weer deed.

Mvg, stefan
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Brommer wil niet meer hoger dan de 3e versnelling

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dus de versnellingsbak wil wel schakelen naar de 3,4,5,6 maar hij komt niet voorruit?

Als het uit zich zelf is gekomen kan het een motorisch probleem zijn. Cilinder/zuiger versleten, spruitstuk rubber gescheurd, luchtfilter slang kapot. Hoelang zit de Leovince uitlaat al eronder?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Stefanderbi18
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 08:24
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Brommer wil niet meer hoger dan de 3e versnelling

Ongelezen bericht door Stefanderbi18 »

derbi-ftw schreef:Dus de versnellingsbak wil wel schakelen naar de 3,4,5,6 maar hij komt niet voorruit?

Als het uit zich zelf is gekomen kan het een motorisch probleem zijn. Cilinder/zuiger versleten, spruitstuk rubber gescheurd, luchtfilter slang kapot. Hoelang zit de Leovince uitlaat al eronder?
Ja hij kan nog wel gewoon in alle versnellingen schakelen maar zodra ik naar de 4 of hoger ga loopt ie terug de touren in en klinkt t bijna alsof die verzuipt wat overigens niet het geval is

Cilinder is miss net 1000km oud, blok is net 5000km geleden gereviseerd, spruitstuk is nog gewoon heel en de leovince zit er 2 jaar onder waarin meerdere keren er ook af is geweest en schoon gemaakt
Plaats reactie