Pagina 1 van 1

Derbi Blijft vastlopen

Geplaatst: di 07 jan 2020, 14:59
door Senextr
Goeiedag,

Ik heb laatst 2x een vastloper gehad met mijn derbi senda DRD extreme SM uit 2010. Eerste keer had ik net mijn uitlaat veranderd van de standaard onbegrensde uitlaat naar een SCR Corse onderlangs. Dat ging na een klein ritje al fout. maar dat was een 50 cc cilinder die al 2 warmlopers heeft gehad. maargoed, nieuwe zuiger en cilinder erop na het checken of de oliepomp etc werkt. nog geen dag mee gereden, en voor mijn huis valt hij uit met stationair lopen. weer vastgelopen. Nog niet hard mee gereden want was nog aan het inrijden. wederom uit elkaar gehaald. cilinder en zuiger weer naar de knoppe. en de krukas had nu een zwaar punt waar die op vastliep. toen de overweging gemaakt om een ander blok te halen. Nieuw blok gekocht met een top performance 50cc cilinder. oliepomp er ook maar afgehaald en op mengsmering gaan rijden. eerst even uit elkaar gehaald om alles te checken uiteraard. heb er geen 5 min op kunnen rijden en hij was weer vastgelopen. Dus ik ben wel een beetje einde raad met deze brommer.

Setup:

50cc cilinder
17,5 carburateur dellorto
Sproeier 96
Scr Corse onderlangs

Bougie was goed koffiebruin alle keren.

Iemand nog ideeën?

Re: Derbi Blijft vastlopen

Geplaatst: di 07 jan 2020, 18:36
door derbi-ftw
Als het een Top Performances voor het Oud Type motorblok is, zou ik dit niet met een SCR Corse chrome rijden.

Verder moet het motorblok goed gecontroleerd worden en in redelijke staat zijn om te rijden (krukas met zwaar punt is eigenlijk afkeur). De afstelling is ook erg belangrijk.
Bij elke motorische aanpassing MOET het opnieuw worden afgesteld en in ieder geval worden gecontroleerd.

Soms kan het ook iets heel kleins zijn, of je moet wel erg pech hebben

Re: Derbi Blijft vastlopen

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 00:34
door Senextr
derbi-ftw schreef:Als het een Top Performances voor het Oud Type motorblok is, zou ik dit niet met een SCR Corse chrome rijden.

Verder moet het motorblok goed gecontroleerd worden en in redelijke staat zijn om te rijden (krukas met zwaar punt is eigenlijk afkeur). De afstelling is ook erg belangrijk.
Bij elke motorische aanpassing MOET het opnieuw worden afgesteld en in ieder geval worden gecontroleerd.

Soms kan het ook iets heel kleins zijn, of je moet wel erg pech hebben
Allebij de blokken waren NT blokken. Krukas met het zware punt was dus het oude blok en niet die er nu onder zit. Deze heeft een nieuwe krukas en de top performance 50cc die nu dus is vastgelopen. Het motorblok is compleet uit elkaar geweest en weer netjes in elkaar gezet. Afstelling was naar mijn mening ook goed. Liep netjes stationair en trok lekker door. Koeling werkt ook goed, zie de koelvloeistof lopen naar mijn reservoir en de radiator wordt warm. En ik rij sinds dit blok op mengsmering.



Maar zou het kunnen dat door de scr corse de brommer te veel toeren maakt en daardoor vastloopt?

Re: Derbi Blijft vastlopen

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 08:26
door derbi-ftw
De SCR Corse en Top Performances (Gietijzer) is normaal geen perfecte combinatie, maar dat is geen reden om vast te lopen.

Kan dus overal aan liggen (afstelling, montage, inrijden, gebruik, etc).

Re: Derbi Blijft vastlopen

Geplaatst: di 28 jan 2020, 21:27
door PerOngeluk
Giet je wel de radiateur eerst vol met koelwater voor je de eerste start doet!