Derbi gpr '09 uitaat

Algemene vragen over Derbi.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

Hey,

Ik heb een derbi gpr van 2009,
deze heeft nog originele setup (op uitlaatprop na) en loop ongeveer 60-65km/uur gaat ook maar tot ongeveer 9500rpm.
Nu was ik eens aan het kijken voor een andere uitlaat voor wat meer power (en een beetje meer topsnelheid).
maar nu zie ik echt de bomen door het bos niet meer, weet iemand misschien een goede uitlaat voor mijn brommer?
Heb al naar een paar gekeken zoals de Polini evolution, Voca warrior en de turbo kit road r uitlaat.
Weet iemand raad hiermee? :crazy:

Bedankt,
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

Ik ken de Polini en turbo kit zelf niet maar je zou ook nog een x fight kunnen overwegen als je maar net iets harder wilt, volgens mij is de Voca best een snelle iig.
Maar er moet nog meer uit je originele set up te halen zijn, rond de 70-75 zou je moeten kunnen halen als alles ontgrensd is.
Is je plaatje al uit de carb ?
Heb je hem opnieuw afgesteld toen je de prop hebt verwijderd ?
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

Neen plaatje is nog niet uit de carb denk ik en steekt ook nog de originele sproeier in, maar zou vooral ook andere uitlaat willen voor meer trekkracht en dan eventueel ook wat aan de tandwielverhouding veranderen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Met een Leovince X-Fight kun je waarschijnlijk het makkelijkste meer trekkracht (en wat top snelheid) krijgen.
Eventueel met een andere tandwielverhouding erbij.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

Zou eerst plaatje uit carb halen en zeker grotere sproeier steken, scheelt ook al aardig wat koppel.
Originele sproeier met ontgrensde uitlaat is sowieso niet zo'n goed plan.
Wat is de twv nu ?
NicoSenda
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 feb 2020, 19:05
Vervoersmiddel: Zip SP / Derbi drd

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door NicoSenda »

Heb zelf de X-Fight geweldige uitlaat voor dagelijks gebruik en ziet er heel strak uit. Je moet idd zo snel mogelijk een grotere sproeier erin douwen. Voor het afstellen heb ik hier een linkje niet zelf gemaakt hoor. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Anders kan je hem altijd nog naar de brommerboer brengen maar zijn genoeg tutorials doe er eerst maar een grotere sproeier in zal je zeker bevallen.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

Dus jullie advies is x-fight uitlaat, grotere sproeier, en eventueel tandwielverhouding?
Er steekt nu een 068 sproeier in, deze is nog de originele geloof ik.
Wat denken jullie over de oliepomp, kan ik deze behouden als ik men brommer niet te hard opdrijf?
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

NicoSenda schreef:Heb zelf de X-Fight geweldige uitlaat voor dagelijks gebruik en ziet er heel strak uit. Je moet idd zo snel mogelijk een grotere sproeier erin douwen. Voor het afstellen heb ik hier een linkje niet zelf gemaakt hoor. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Anders kan je hem altijd nog naar de brommerboer brengen maar zijn genoeg tutorials doe er eerst maar een grotere sproeier in zal je zeker bevallen.
Heb je toevallig een foto van de uitlaat op je brommer? want ben nog niet helemaal overtuigd van de looks haha en vind op internet nergens een foto van één die gemonteerd is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

https://scooter-brommer-onderdelen.nl/m ... 6e95/x/f/x

Die grotere sproeier niet te lang mee wachten..68 is verrot klein..kans op warmloper zo !
En gelijk dat plaatje uit carb, sproeier 100 in doen en kijken.
Oliepomp kun je gewoon houden.

Edit ; krijg die domme link niet werkend, maar google even op RS4 en X fight, dan zie je een paar voorbeelden.

Deze dus https://scooter-brommer-onderdelen.nl/s ... d-pro.html
Om te zien best een groot ding..ik vin t mooi.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

ziet er inderdaad niet verkeerd uit, heb deze gevonden:
https://www.derbipartsshop.nl/leovince- ... -2009.html
lijkt mij min of meer dezelfde en qua sproeiers bestel ik best een setje van 100-122 of eerder één van 75-98? want voor 15€ vindt ik het toch pittig duur en zou er dus geen 2 willen bestellen ;)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

75-98 dan maar ik zou liever losse kopen in stappen van 6, dus een 100 ( of 106 ) en dan 94, 88.
Dan weet je al snel welke in de richting zit en kun je van daaruit met 2 groter of kleiner.
Lastig alleen als je geen brommerzaak in de buurt hebt, dan ben je twee keer porto kwijt wat t ook weer prijzig maakt voor alleen een sproeiertje.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

ah oke bedankt, een heeft het zin om van een 11 naar een 12 of 13 voorste tandwiel te gaan? om zo toch iets lang in de lagere versnellingen te kunnen blijven.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

Dat kan, zeker als de Leo eronder zit en alles is goed afgesteld zal dat waarschijnlijk ook wel moeten.
Ik rij met 11-53 maar maak best wat toeren, 11k+, met een X fight wordt dat nog meer.
Durf alleen niet te zeggen welke van de twee.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

oke zal ze allebei wel bestellen, kan ik nog kijken welke het beste werkt
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ik verwacht dat 12/53 wel prima zal lopen, met 13/53 is het ook geen probleem alleen heb je iets minder trekkracht maar wel iets minder snel over schakelen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

Heb de x-flight gekocht en gemonteerd, en in zijn powerband trekt hij echt super hard op. Maar op lage toeren krijg ik hem niet meteen goed draaiend, zit nu een 34 stationair sproeier in 105 hoofdsproeier en de gasnaald staat op de één na laagste stand. Zou ik terug kleiner moeten gaan met de stationair sproeier of ligt het eerder aan de gasnaald denken jullie?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je al een kleinere hoofdsproeier geprobeerd ?

Wat bedoel je trouwens met lagere toeren, stationair of rond de 4 of 5000 ofzo ?
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

ah heb er al een beetje mee gespeeld maar zou misschien nog kleiner kunnen gaan, en eigenlijk trekt hij nu gewoon slecht vanaf stationair tot de powerband.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door 42 »

Zou de gasnaald in het midden zetten, 6 maten kleinere sproeier en kijken wat ie dan doet.
Sapa101
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 21:48
Vervoersmiddel: derbi gpr

Re: Derbi gpr '09 uitaat

Ongelezen bericht door Sapa101 »

hey, heb de gasnaald lager gezet (dus clipje hoger) staat nu op één na hoogste gleufje maar heb nog even sproeier op 102 gelaten en nu rijdt die nog wel tamelijk maar houdt toch vlak voor de powerband effe in en wilt in 6de ook niet echt boven de 10000rpm gaan, bougie is ook mooi koffie met melk kleur. Enig idee hoe dit nog beter af te stellen?
En om de hoeveel km is het angeraden de zuiger te veranderen? denk dat deze er al 8000km in zit en vrees dus dat er een nieuwe in zal moeten binnekort.
Plaats reactie