Pagina 1 van 1
					
				Vraag
				Geplaatst: zo 31 mei 2020, 21:53
				door Jay Biesmans
				Hallo
Ik heb in mijn Derbi een onbegrensde cdi, grotere sproeier, proppen uit de uitlaat gehaald, groter tandwiel Van voor. Ik ben van plan om een gianelli conti uitlaat te kopen. Wat voor verschil gaat dit geven? Veel verschil of amper verschil? Iemand die iets weet?
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: zo 31 mei 2020, 22:28
				door 42
				Je bedoelt het verschikl met een ori uitlaat ?
Redelijk veel, je top zal een stuk hoger liggen..voor de 7000 toeren waarschijnlijk wel wat minder koppel.
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 01:21
				door Jay Biesmans
				Oké bedankt. Maar wat bedoel je precies met dat hij voor 7000 toeren minder koppel zou hebben?
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 09:20
				door 42
				Uitlaten hebben een powerband waarin de uitlaat het beste presteert, die van de conti is tussen de 9000 en 12.000 toeren.
Die van de ori ergens tussen de 6000 en 10.000 waarschijnlijk.
Wat betekent dat de ori uitlaat al lekker begint te trekken rond de 5000-6000 toeren en de conti pas bij 8000-9000 toeren.
Omdat de conti hoger in de toeren gaat is hij sneller..maar dat gaat bijna altijd ten koste van trekkracht in de lagere toeren.
viewtopic.php?f=7&t=14 
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 21:50
				door Jay Biesmans
				Oké merci ik ga het nog eens bekijken.
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 22:06
				door Jay Biesmans
				@42 is het wel een goede uitlaat met een mooi geluid? En zou het eventueel helpen om sneller in hoge toeren te komen als ik mijn kleiner tandwiel met 11 ipv 14 tandjes steek?
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 22:43
				door 42
				Ik ken em zelf niet maar wat ik er over lees is het best een snelle uitlaat, wat lastiger onder die 7000 toeren misschien maar dat hebben de meeste hoogtoerige uitlaten.
Geluid weet ik niet, even op youtube kijken anders.
11 is misschien te klein, denk dat je erg hoog in toeren gaat, 12 of 13 zal wel gaan denk ik.
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: ma 01 jun 2020, 23:11
				door Jay Biesmans
				Ik heb nu 14 en de standaard is 11. Gewoon de 14 houden of de 11 proberen?
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: di 02 jun 2020, 02:01
				door 42
				Proberen kan altijd.
En je hebt altijd zelf in de hand hoe ver je hem doortrekt.
Op een eventuele rollerbank na :/
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: di 02 jun 2020, 10:50
				door Jay Biesmans
				Ja daarom wou ik de 11 proberen zodat ik sowieso al een lagere topsnelheid heb. Mss ook terug de kleinere sproeier proberen te steken? Of heeft dat weinig nut?
			 
			
					
				Re: Vraag
				Geplaatst: di 02 jun 2020, 11:37
				door 42
				Als hij nu goed afgesteld staat niet.
Als je van ori uitlaat naar de conti gaat misschien zelfs grotere sproeier nodig.
Bougie goed checken op kleur, mag niet wit zijn.
In elk geval nooit proberen om je top lager te krijgen met kleinere sproeier dan sloop je je cilinder.
Snap sowieso niet helemaal waarom je een snelle uitlaat wilt en dan je topsnelheid weer wilt beperken.