Luchtfilter onmogelijk te monteren op Polini CP 17.5

Algemene vragen over Derbi.
immetjes
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 09:59
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Luchtfilter onmogelijk te monteren op Polini CP 17.5

Ongelezen bericht door immetjes »

Omdat we er hier niet meer uitkomen en misschien iemand dit al eerder heeft mee gemaakt wil ik graag een probleem hier bespreken.

Het gaat om een Derbi Senda DRD racing limted edition uit 2007. Twee weken geleden hebben we die 2e hands gekocht. Er zat geen luchtfilter, geen luchtslang en geen luchtfilterbox op. Er werd een Polini 46mm airbox in plastica diritto bij geleverd. Die zou passen.

Probleem is nu dat de afstand tussen de niet originele Polini CP 17.5mm carburateur en de prolink achterveer zo klein is dat die Polini airbox er helemaal niet op kan.

Daarop hebben we een originele aanzuigslang gekocht met het idee die op te warmen en dan op te rekken en op de ø46mm Polini kelk te zetten. luchtslang 100°C gemaakt dmv een pan met kokend water. Niet pas te krijgen.

Die luchtslang kan wel stuik tegen de Polini carburateur worden geduwd. Er zou dus wel een 36mm-34mm adapter op kunnen (speciaal op de markte voor Polini carburateurs en originele luchtfilters) echter....:

Toen bleek echter dat er tussen de SCR Corse uitlaat en de kelk van de Polini maar een paar millimeter ruimte is en de luchtslang tegen de uitlaat komt. Daarna een mof op de luchtslang gemaakt van binnenband en slang klemmen (bekleed met alu-tape tegen de hitte). Deze krijg ik echter niet langs de pro-link veer en uitlaat..het is te krap...en het ziet er niet uit en ik maak me zorgen over het feit dat die uitlaat er zo dicht langs loopt. Dit ook geprobeerd alles eerst te monteren en dan kabelbinders er omheen te vouwen, maar daar krijg je net niet lucht dicht mee en het is allemaal wat gammel.

Afbeelding

Afbeelding



Ik heb gedacht om dan een flexibele luchtslang buis te kopen, maar die kan ik alleen vinden voor auto's en die zijn ø75mm en ik heb ø46mm nodig.

Ik ben nu in het stadium beland dat ik overweeg maar een originele carburateur en uitlaat te kopen, hoe absurd ook.

Heeft iemand misschien een idee om dat te voorkomen door iets creatiefs te bedenken?

Edit: Blijkbaar toch een probleem wat niet veel voorkomt gezien de ontbrekende reacties. Ik heb nu een kunststof "luchtkelk carburateur 34mm polini 343.0023" gekocht zodat ik carburateur kan aansluiten op de originele luchtslang. Mocht dat te dicht bij de uitlaat komen dan plak ik wat aluminum-tape over de kunststof adapter. De "Polini 46mm airbox in plastica diritto" is op een ø46mm PVC buisje geschoven en die buis is vervolgens in de luchtslang geschoven aan de kant waar normaal het luchtfilterhuis zit. Inmiddels ook een 2e hands luchtfilterhuis op de kop getikt. Kan ik ook altijd nog instellen.

Edit2: Het is gelukt met het verloopstuk.
Plaats reactie